Το 2020 ίσως και να περάσει στην ιστορία μας ως η χειρότερη χρονιά όλων των εποχών. Το περιοδικό ΤΙΜΕ μάλιστα το αποχαιρέτησε βάζοντας στο εξώφυλλο του ένα τεράστιο Χ. Το 2021 είναι η χρονιά που έχουμε την μεγαλύτερη ανάγκη από ποτέ για αλλαγές και ανανέωση στη ζωή μας. Τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή, έχοντας ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον, να θέσουμε νέους στόχους και να τους κατακτήσουμε. Ας δούμε λοιπόν ποια είναι τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουμε.

1. ΞΕΚΑΘΑΡΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

Καθημερινά περνάνε από το μυαλό μας κατά μέσο όρο 60.000 σκέψεις την ημέρα, το 95% από αυτές είναι οι ίδιες επαναλαμβανόμενες σκέψεις. Με το να σκεφτούμε λοιπόν και να καταγράψουμε τους στόχους μας, δίνουμε σήμα στο υποσυνείδητο μας πως οι σκέψεις που σχετίζονται με τους στόχους είναι πιο σημαντικές από τις υπόλοιπες, δημιουργώντας μια ξεκάθαρη εικόνα στο μυαλό μας, το οποίο αρχίζει να διερευνά όλα τα μέσα και τους τρόπους για να τους εκπληρώσουμε. Αν δυσκολευόμαστε να τους θέσουμε μπορούμε να αναρωτηθούμε τι είναι αυτό που μας κάνει ευτυχισμένους και υπερτερεί όλων των άλλων; Με βάση λοιπόν αυτό που μας ευχαριστεί και μας γεμίζει θα προκύψουν και οι στόχοι μας!

2. ΟΡΑΜΑΤΙΣΜΟΣ

Το να δούμε την έκβαση και το τελικό αποτέλεσμα του στόχου μας, το πως θα είμαστε και πως θα νιώθουμε όταν τον πετύχουμε, το πως θα μας αντιμετωπίζουν οι άλλοι, μας δίνει ένα τεράστιο κίνητρο για να προχωρήσουμε μπροστά, δημιουργώντας μας θετικά συναισθήματα. Μην ξεχνάμε ότι το μυαλό μας λειτουργεί μέσα από τις εικόνες οπότε σκεπτόμενοι το τελικό αποτέλεσμα καθώς προχωράμε προς το στόχο γεννιούνται συνεχώς νέοι τρόποι για την κατάκτηση του.

3. ΘΕΤΙΚΗ ΠΙΕΣΗ

Με το να ασκήσουμε θετική πίεση στον εαυτό μας τον βοηθάμε να προσπαθήσει και να μην τα παρατήσει γιατί κάθε αρχή, κάθε αλλαγή μιας κατάστασης, μας βγάζει έξω από το comfort zone μας και το μυαλό μας είναι σχεδιασμένο να αντιστέκεται στην αλλαγή της ρουτίνας και της καθημερινότητας μας. Ένας από τους καλύτερους τρόπους λοιπόν για να επηρεαστούμε είναι η δημόσια δέσμευση π.χ. ανακοίνωσε στους φίλους σου ή και στους γνωστούς ότι θα απαλλαγείς επιτέλους από τα παραπανίσια κιλά ή θα σπουδάσεις κάτι που πάντα ήθελες ή θα ξεκινήσεις ένα νέο χόμπι κ.λπ. Από τη στιγμή που θα το γνωστοποιήσεις λοιπόν, ισχυροποιείται η δέσμευση από τη μεριά σου και θα αρχίσουν να σε κινητοποιούν και αυτοί για την υλοποίηση του.

4. ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ

Είναι πολύ σημαντικό όταν θέτουμε ένα στόχο να βάζουμε και ένα χρονικό περιθώριο για την εκπλήρωση του. Με αυτό τον τρόπο εμφυσούμε ζωή στο στόχο μας και κινητοποιούμαστε για την υλοποίηση του. Θα μπορούσες μάλιστα να πάρεις ένα σημειωματάριο και να καταγράψεις όλους τους στόχους και τα όνειρα σου ανάλογα με τον τομέα της ζωής σου προσθέτοντας εικόνες ανθρώπων που καλλιέργησαν τα ταλέντα και τις αρετές που θες να αποκτήσεις .

5. ΜΙΚΡΑ ΒΗΜΑΤΑ

Ένας από τους βασικότερους λόγους που τα παρατάμε μετά από λίγο διάστημα είναι ότι έχουμε την απαίτηση από τον εαυτό μας να δούμε μεγάλη αλλαγή σε σύντομο χρονικό διάστημα. Αυτό φυσικά δεν συμβαίνει οπότε απογοητευόμαστε και εγκαταλείπουμε. Το μυστικό λοιπόν είναι μικρά βήματα, καθημερινή βελτίωση, υπομονή και επιμονή και το κυριότερο, αναγνώριση και επιβράβευση για το κάθε τι μικρό που πετυχαίνουμε. Με αυτό τον τρόπο αντλούμε δύναμη για να συνεχίσουμε την πορεία προς το στόχο μας διότι δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι γρήγορες λύσεις είναι πρόχειρες και συνήθως όχι αποτελεσματικές. Εστιάζουμε λοιπόν στις δυνατότητες μας σε αυτά που μπορούμε να ελέγξουμε και προχωράμε εστιάζοντας στο τι μπορούμε να κάνουμε ΤΩΡΑ!

Καλή επιτυχία!