Saturday, October 23

ΑΝΑΒΟΛΗ… Τι συμβαίνει πραγματικά; Πώς μπορούμε να την αντιμετωπίσουμε;

Παλεύεις με την αναβλητικότητα; Συμβαίνει σε όλους μας!  Ανά διαστήματα έχουμε να κάνουμε μια δουλειά, αλλά δεν μπορούμε ή δεν συγκεντρωνόμαστε σε αυτή.  Μας φαίνεται σχεδόν αδύνατο να σταματήσουμε να χρονοτριβούμε και να τελειώσουμε εκείνη την εργασία που μας φαίνεται δύσκολη, να διαβάσουμε για τις εξετάσεις μας που φοβόμαστε ότι μπορεί να αποτύχουμε, να πάμε για τρέξιμο ή να πάρουμε σημαντικές αποφάσεις. Κάποιες φορές χρειαζόμαστε πραγματικά ξεκούραση ή ένα διάλειμμα ώστε να μπορέσουμε να επεξεργαστούμε υποσυνείδητα ένα πρόβλημα.

Γιατί κάνουμε διαρκώς τη ζωή μας δύσκολη αναβάλλοντας πράγματα;

Όταν κάνουμε κάτι διαφορετικό από αυτό που σκοπεύαμε ή θα έπρεπε να κάνουμε πρόκειται για μια μεταθετική δραστηριότητα. Δηλαδή, απασχολούμαστε με κάτι άλλο όταν προβληματιζόμαστε σχετικά με αυτό που πρέπει να κάνουμε ή βρισκόμαστε υπό πίεση. Στην πραγματικότητα καθυστερούμε ή αποφεύγουμε την απογοήτευση υπονομεύοντας την εργασία ή την δραστηριότητα.

Είναι ευκολότερο, τουλάχιστον για την αυτοεικόνα μας, να αισθανόμαστε ότι θα μπορούσαμε να τα είχαμε καταφέρει καλά αν είχαμε προσπαθήσει, παρά να δεχτούμε ότι κάναμε ότι καλύτερο μπορούσαμε και δεν είμασταν επαρκείς.

Ωστόσο, η αναβλητικότητα μας δίνει το πλεονέκτημα της μετάθεσης, μας παρέχει άμεση τόνωση, αισθανόμαστε καλά γιατί δεν κάνουμε μια εργασία για την οποία δεν ανυπομονούμε κιόλας και προτιμούμε την άμεση από την καθυστερημένη ικανοποίηση έστω και αν είναι μικρότερη.

Είναι ευκολότερο λοιπόν να αναβάλουμε όλες τις δουλειές και να δούμε τηλεόραση ή να χαζέψουμε στο internet με το να υποσχόμαστε στον εαυτό σας ότι θα μεταθέσουμε την εργασία σε μια ώρα από τώρα ή την επόμενη μέρα.

Κάποιοι άνθρωποι αφήνουν συστηματικά τις δουλειές και τις αναλαμβάνουν λίγο πριν φτάσουν τα όρια της προθεσμίας. Μήπως απολαμβάνουν την αδρεναλίνη που προκαλεί το στρες όταν κάποιος αναβάλει μέχρι τελευταία στιγμή; Είναι συνηθισμένη συμπεριφορά αποφυγής ή πιστεύει ότι θα είναι πιο παραγωγικός και αποτελεσματικός με αυτό τον τρόπο;

Έρευνες έδειξαν ότι ο αληθινός λόγος είναι η έλλειψη δράσης λόγω του ότι απουσιάζει το κίνητρο! Λίγοι άνθρωποι που καταπιάνονται με μια εργασία την τελευταία στιγμή εξακολουθούν να χαίρονται που άργησαν τόσο πολύ να ξεκινήσουν.

Οι περισσότεροι άνθρωποι λειτουργούν βραχυπρόθεσμα και επιδιώκουν τις απλές και εύκολες απολαύσεις που δεν απαιτούν ιδιαίτερη προσπάθεια. Οπότε θα καθυστερήσουν να κάνουν μια ανιαρή ή μεγάλη εργασία για να ασχοληθούν με κάτι που θα επιφέρε άμεση ικανοποίηση, ακόμα και αν έχει μικρή ή μηδαμινή αξία αργότερα!

Ο τρόπος για να το καταφέρουμε αυτό λοιπόν είναι να κάνουμε την αρχή αναλαμβάνοντας δράση! Να ενισχύσουμε τη θέληση μας με το να αποκτήσουμε ένα κίνητρο, το οποίο θα μας κατευθύνει στο αποτέλεσμα βάση των αισθήσεων μας και όχι της απλής λογικής.

Κινητοποιούμαστε για να επιτύχουμε τον εκάστοτε στόχο σύμφωνα με το πώς βλέπουμε την εικόνα που θα αποκτήσουμε ή ένα στόχο σχετικά με το τομέα που έχουμε επιλέξει. Φαντάσου το αποτέλεσμα όταν θα έχεις κάνει αυτό που διαρκώς αναβάλλεις. Τι θα έχεις κερδίσει;

Σκέψου πώς θα αισθάνεσαι στο μέλλον αν το κάνεις, θα νιώθεις ωραία, θα έχεις μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση;  Αυτό που θα καταφέρεις είναι να είσαι πιο σίγουρος για τον εαυτό σου, με το να κτίζεις σχέση εμπιστοσύνης μαζί του,  με το να είσαι συνεπής σε αυτά που λες. Οι μη αναβλητικοί άνθρωποι νιώθουν λιγότερο στρες και άγχος σε σύγκριση με τους αναβλητικούς.

Kάνε την αρχή με το να φτιάξεις ένα πρόγραμμα! Ξύπνα νωρίς για να διαχειριστείς καλύτερα το χρόνο σου, θέσε τους στόχους της ημέρας σου και γράψε τι μπορείς να κάνεις μέχρι το τέλος της εβδομάδας για να έρθεις πιο κοντά στο στόχο σου. Δεν χρειάζεται να είναι πολλά πράγματα αρκεί να είσαι συνεπής σε αυτά. Κατάγραψε τα με βάση τι έχει προτεραιότητα, με αυτό τον τρόπο θα είσαι πιο οργανωμένος και δεν θα έχεις την τάση να ξεχνάς. Φρόντισε τον εαυτό σου και βρες μια ισορροπία στην καθημερινότητα και τη ζωή σου, ώστε να γεμίσεις τις μπαταρίες σου και να μπορείς να ανταπεξέλθεις καλύτερα σε σωματικό και ψυχολογικό επίπεδο.

Υλοποιώντας μικρά βήματα τη φορά, θα κτίσεις εμπιστοσύνη στον εαυτό σου, θα νιώσεις πιο ανάλαφρος και θα γίνεις πιο παραγωγικός. Μετά θα είσαι σε θέση να προχωρήσεις στις επόμενες κινήσεις για την διεκπεραίωση του στόχου σου με μεγαλύτερη σιγουριά. Μην ξεχνάς να επιβραβεύεις τον εαυτός σου, κάτι που εσύ μπορεί να θεωρείς ασήμαντο για κάποιον άλλο είναι βουνό, να αναγνωρίζεις τι πετυχαίνεις και συνέχισε να προχωράς!