Η έναρξη της σχολικής χρονιάς φέτος ξεκινά με πρωτόγνωρους υγειονομικούς κανόνες για μαθητές αλλά και καθηγητές.

Η πανδημία του covid-19 συνεχίζει να ταλαιπωρεί και να αναδιαμορφώνει την καθημερινότητα μας παγκοσμίως. Έτσι, φέτος τα σχολεία στην χώρα μας και σε σχεδόν όλο τον κόσμο, ανοίγουν με την υποχρεωτική χρήση μάσκας, το τακτικό πλύσιμο χεριών και την τήρηση των αποστάσεων. Σαφώς όλα αυτά είναι απαραίτητα για τον έλεγχο και περιορισμό της πανδημίας.

Ωστόσο, πέρα από την μάσκα και τις αποστάσεις έχουμε ακόμη ένα ισχυρό όπλο κατά των λοιμώξεων. Ένα δυνατό ανοσοποιητικό σύστημα έτοιμο για την αντιμετώπιση πάσα είδους πρόκλησης. Τα τελευταία χρόνια η επιστημονική κοινότητα κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την αυξητική πορεία υπερβαρότητας και παχυσαρκίας στις νεαρές ηλικίες. Ο κίνδυνος δεν είναι μόνο ένα μεγαλύτερο νούμερο στην ζυγαριά του παιδιού αλλά και άλλα προβλήματα υγείας στην συγκεκριμένη ομάδα πληθυσμού.

Ο σκοπός είναι από την παιδική ηλικία να στηθούν οι βασικοί πυλώνες μιας υγιεινής διατροφής η οποία θα αποτελέσει εφόδιο και για την μετέπειτα ζωή του παιδιού.

Βασικό ρόλο σε αυτό παίζουν οι γονείς όπου είναι υπεύθυνοι για τη σωστή διατροφή των παιδιών τους και αποτελούν το βασικό αντικείμενο μίμησης ενός παιδιού.

Δυστυχώς, η καθημερινότητα και οι απαιτήσεις των γονέων στον εργασιακό τους χώρο δεν επιτρέπουν την πλήρη προσήλωση για την διατροφική εκπαίδευση των παιδιών. Με αποτέλεσμα γρήγορες και ανθυγιεινές λύσεις να υπάρχουν στο καθημερινό διαιτολόγιο όπως η κατανάλωση γρήγορου φαγητού και σνακ ακόμη και στα σχολεία. Το υπόλοιπο μερίδιο ευθύνης το έχει η κοινωνία που δεν φροντίζει να ενημερώσει για τις σωστές διατροφικές συνήθειες και τα οφέλη αυτών. Πέρα από την ενημέρωση, το κράτος μπορεί να αναδιαμορφώσει το σύστημα των κιλικίων στα σχολεία έχοντες περισσότερες υγιεινές επιλογές.

Μια υγιεινή διατροφή εγγυάται τον έλεγχο του σωματικού βάρους, την υγεία και ευεξία, την ενίσχυση του ανοσοποιητικού και την αποδοτικότητα των παιδιών στα μαθήματα και στις καθημερινές δραστηριότητες.


Διατροφικό μοτίβο για μαθητές και παιδιά


Ένα καλό πρωινό στο σπίτι είναι η αρχή των πάντων. Π.χ. 1 κούπα γάλα με δημητριακά ολικής άλεσης ή 1 φέτα ψωμί με βούτυρο και μέλι,1 αβγό και 1 φρούτο αποτελούν πολύ καλές επιλογές για πρωινό.

Το σνακ στο σχολείο είναι επίσης πολύ σημαντικό γιατί διατηρεί την ενέργεια και την αποδοτικότητα του μαθητή. Π.χ. 1 κρύο σάντουιτς με αβγό και λαχανικά ή 1 κουλούρι Θεσσαλονίκης ή 1 φρούτο με ξηρούς καρπούς. Αποτελούν εξαιρετικές υγιεινές επιλογές.

Το μεσημεριανό του μαθητή κρίνεται απαραίτητο να είναι σπιτικό μαγειρεμένο φαγητό (όχι τηγανιτά) πάντα με την συνοδεία σαλάτας και επιδόρπιο ένα φρούτο.

Το σνακ στο φροντιστήριο ή πριν την προπόνηση. Η εργασία των παιδιών συνεχίζεται και το απόγευμα στις διάφορες δραστηριότητες. Π.χ. 1 χούφτα με αποξηραμένα φρούτα και ξηρούς ή 1 μικρή φρουτοσαλάτα με γιαούρτι είναι ιδανικές επιλογές για να διατηρήσουν την ενέργεια των παιδιών στα ύψη.

Το ελαφρύ βραδινό είναι ο διατροφικός επίλογος της ημέρας ενός μαθητή. Π.χ. 1 κούπα γάλα και 1 τοστ ή 1 μικρότερη μερίδα φαγητού από το μεσημέρι με την συνοδεία σαλάτας ή μιας ομελέτας φούρνου με διάφορα λαχανικά συμπληρώνουν το θρεπτικό παζλ στο διαιτολόγιο του μαθητή.

Όλα τα παραπάνω αποτελούν το μοτίβο που μπορεί να ακολουθήσει ένας μαθητής για να διατηρήσει την ενέργεια, την απόδοση και το ανοσοποιητικό του υψηλά. Με τον οργανισμό του να έχει λάβει όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, βιταμίνες μέταλλα και ιχνοστοιχεία. Υλικά ικανά να αποτρέψουν ή να αντιμετωπίσουν ιούς όπως ο covid-19. Καλή σχολική και δημιουργική χρονιά σε όλους!

Αν σας ενδιαφέρουν παρόμοια άρθρα Διατροφής και Ευ ζην, ακολουθήστε μας σε FacebookInstagram ή κάντε εγγραφή στο Newsletter μας!