Tuesday, December 7

Εσείς ρωτήσατε για τη διατροφή σας και εμείς σας απαντήσαμε!

Πριν από ένα μικρό διάστημα μέσω του αγαπημένου μας site sociall.gr και το hashtag #AskEfthimis δεχτήκαμε τις ερωτήσεις σας για θέματα διατροφής. Ο σύμβουλος διατροφής μας συγκέντρωσε τις ερωτήσεις και ετοίμασε τις απαντήσεις του με μεγάλη χαρά. Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή! 

Ισχύει ότι πρέπει να τρώω το τελευταίο γεύμα της ημέρας μέχρι στις 19.00;

Αυτή είναι η συχνότερη ερώτηση που συνήθως δεχόμαστε καθημερινά. Λόγω του internet και των διάφορων site πολλές φόρμουλες δίαιτας αναφέρουν ότι το βραδινό γεύμα πρέπει να έχει καταναλωθεί μέχρι στις 18.00-19.00.  Είναι λάθος, το τελευταίο γεύμα της ημέρας μπορεί να καταναλωθεί 2-2,5 ώρες πριν τον ύπνο διότι τόσο χρειάζεται κατά μέσω όρο να ολοκληρωθεί η διαδικασία της πέψης. Επίσης το σημαντικότερο σε αυτό δεν είναι η ώρα κατανάλωσης αλλά η ποσότητα και η ποιότητα αυτού που θα καταναλωθεί. Αν το θερμιδικό ισοζύγιο μέσα στην ημέρα είναι αρνητικό δηλαδή λαμβάνω λιγότερες θερμίδες από αυτές που καταναλώνω τότε επιτυγχάνεται η απώλεια βάρους. 

Είμαι έγκυος, άρα μπορώ να τρώω για δύο;

Είναι σίγουρο ότι μια γυναίκα σε κατάσταση εγκυμοσύνης χρειάζεται περισσότερες θερμίδες και θρεπτικά συστατικά όπως ασβέστιο, σίδηρος, φολικό οξύ κ.α. Παρ όλα αυτά δεν σημαίνει ότι χρειάζεται να καταναλώσει φαγητό για δύο άτομα π.χ. Αν οι ημερήσιες θερμιδικές ανάγκες ενός ατόμου είναι 2.000 cal  δεν θα γίνουν 4.000 cal. Η αύξηση των θερμίδων που πραγματικά προτείνονται είναι πολύ λιγότερες και εξαρτάται από την κατάσταση βάρους και αναγκών κάθε γυναίκας και σε ποιο τρίμηνο εγκυμοσύνης βρίσκεται. Η ποιότητα και όχι η αλόγιστη ποσότητα είναι η απάντηση στις ανάγκες μιας εγκύου.

Πίνω κάθε πρωί 1 ποτήρι νερό με λεμόνι για να κάψω το λίπος είναι σωστό;

Ένας άλλος μύθος που κυκλοφορεί. Φυσικά και το λίπος δεν καίγεται με αυτόν τον τρόπο. Η καύση του λίπους είναι μια μεταβολική διαδικασία του κυττάρου για την παραγωγή ενέργειας. Αυτό συμβαίνει με το αρνητικό ισοζύγιο που αναφέραμε παραπάνω και με συνδυασμό της σωματικής άσκησης. Ωστόσο, αν θέλετε μπορείτε να συνεχίσετε να καταναλώνετε το νερό με το λεμόνι διότι είναι ένας καλός τρόπος ενυδάτωσης κάθε πρωί. 

Πάω για τρέξιμο κάθε μέρα, μπορώ να φάω πιο άνετα τα αγαπημένα μου σνακ π.χ. σοκολάτες, chips, pizza κ.α.;

Άλλο ένα πολύ συχνό φαινόμενο παρατηρείται  στο ξεκίνημα της γυμναστικής και αυτό είναι η σκέψη ότι αφού έκαψα θερμίδες μπορώ να φάω ότι θέλω.  Είναι παγίδα και λανθασμένος αυτός ο τρόπος σκέψης διότι μπορεί ναι μεν να έχω κάψει θερμίδες κατά την διάρκεια της άσκησης αλλά όχι δε τόσες όσες νομίζω. Π.χ. Με τρέξιμο 1 ώρας καίγονται περίπου 300-350 cal, η 1 πλάκα σοκολάτας έχει πάνω από 500 cal. Αυτό που μας δείχνει το παράδειγμα είναι ότι αυτά που θέλω να καταναλώσω μετά την άσκηση θα μου επιστρέψουν πίσω περισσότερες θερμίδες από αυτές που έκαψα. Άρα ειδικά κατά την απώλεια βάρους πολύ πιθανόν να έχω και τα αντίθετα αποτελέσματα. Η κατανάλωση με μέτρο και υγιεινών επιλογών είναι η απάντησε σε αθλούμενους και μη.

Η δίαιτα κέτο είναι ασφαλής;

Η κετονική δίαιτα έχει το χαρακτηριστικό της γρήγορης απώλειας και βασίζεται στις πρωτεΐνες και στο λίπος δημιουργώντας ως κύριο καύσιμο του σώματος τις κετόνες. Ωστόσο το βασικό καύσιμο του οργανισμού και κυρίως του εγκεφάλου είναι η γλυκόζη. Πέραν τούτο από μόνη της αυτή η δίαιτα απομακρύνει από το διαιτολόγια μας βασικές ομάδες τροφίμων γι΄αυτό και την καθιστά ανορθόδοξη και μη βιώσιμη. Μπορεί όμως να ακολουθηθεί υπό παρακολούθηση ειδικού για μικρό χρονικό διάστημα για απώλεια βάρους ή σε κλινικές παθήσεις όπως το αυτιστικό φάσμα και η επιληψία που σύμφωνα με μελέτες βελτιώνεται η συμπτωματολογία.

Για περισσότερες ερωτήσεις και απορίες για θέματα διατροφής και υγείας μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας μέσω των social media και να συνεχιστεί η διαδικασία Q&A. Κάντε μας tag με τις ερωτήσεις σας και αν θέλετε συμπεριλάβετε το hashtag #AskEfthimis.