Η περίοδος του καλοκαιριού είναι η κατάλληλη περίοδος για μια τροποποίηση του διαιτολογίου μας, με την κατανάλωση λιγότερων θερμίδων. Οι υψηλές θερμοκρασίες μας αναγκάζουν να καταναλώνουμε μικρότερα γεύματα, με λιγότερα λιπαρά και με μεγαλύτερη σύσταση σε νερό. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τη μικρότερη διατροφική πρόσληψη και την απώλεια κιλών.

Λόγω της απώλειας νερού από τον οργανισμό μας, μέσω του ιδρώτα, χρειάζεται να καταναλώνουμε περισσότερα λαχανικά, φρούτα και όσπρια και λιγότερο κρέας. Με αυτό τον τρόπο καταναλώνουμε μεγαλύτερη ποσότητα νερού και μικρότερη ποσότητα κορεσμένων λιπαρών, αλλά και ενισχύουμε τον οργανισμό μας με βιταμίνες και ιχνοστοιχεία.

Βέβαια, παρόλη αυτή την τάση για μείωση των θερμίδων μέσω της τροποποίησης της διατροφής μας, υπάρχουν και κάποιες διατροφικές συνήθειες που μας παρέχουν γεύματα πλούσια σε θερμίδες. Αυτά είναι κυρίως τα σνακ, τα γλυκά (κυρίως τα παγωτά), τα αναψυκτικά και το αλκοόλ.

Η κατανάλωση μικρών γευμάτων-σνακ στην παραλία κρύβει γεύματα πλούσια σε θερμίδες. Η κατανάλωση αρτοπαρασκευασμάτων ( πίτες, πίτσα ) σίγουρα είναι μια εύκολη λύση αλλά όχι και η ιδανική γιατί τα συγκεκριμένα τρόφιμα είναι πλούσια σε λιπαρά. Εναλλακτικά, η κατανάλωση ενός τοστ με γαλοπούλα και τυρί ή σάντουιτς ή τορτίγια με  ψητά, ή ωμά λαχανικά, ελιές, άπαχο τυρί, αβγό, ή τόνο είναι μια πιο υγιεινή διατροφική πρόταση. Επιπλέον, οι σαλάτες και τα φρούτα όταν συνδυάζονται με τυρί ή και ξηρούς καρπούς μας παρέχουν ένα πιο ολοκληρωμένο και θρεπτικό γεύμα που μας δημιουργεί την αίσθηση του κορεσμού.

Τα παγωτά, που είναι πλούσια σε λιπαρά και ζάχαρη, μπορούν να αντικατασταθούν από αυτά με 0% λιπαρά και  0% ζάχαρη. Υπάρχουν πολλά παγωτά που περιέχουν γλυκαντικά χωρίς θερμίδες, και καλό είναι να τα επιλέγουμε. Το ίδιο, βέβαια, πρέπει να γίνεται και με τα αναψυκτικά, έτσι ώστε να καταναλώνουμε λιγότερες θερμίδες. Η διατροφική δήλωση (διατροφική ετικέτα) θα μας κατευθύνει σωστά στην κατάλληλη επιλογή, όπου αναγράφονται το βάρος της μερίδας σε γραμμάρια (g) ή χιλιοστόλιτρα (mL), οι θερμίδες (σε kcal) και τα μακροθρεπτικά ή/και μικροθρεπτικά συστατικά (σε g ή mg) που περιέχονται σε κάθε τρόφιμο.

Επιπλέον, το αλκοόλ είναι μια κρυφή πηγή υψηλών θερμίδων και επειδή είναι ένα υγρό τρόφιμο συνήθως δεν το υπολογίζουμε τόσο στην πρόσληψη θερμίδων. Εξάλλου, το καλοκαίρι έχει συνδυαστεί με τις διακοπές και η κατανάλωση αλκοόλ, συνήθως, είναι συνυφασμένη με τη διασκέδαση και τη χαλάρωση. Βέβαια, η κατανάλωση μιας μικρής ποσότητας δεν είναι και τόσο επιβαρυντική. Όταν όμως οι ποσότητες του αλκοόλ αυξηθούν, τότε αυξάνονται και οι θερμίδες! Μια εναλλακτική επιλογή είναι η κατανάλωση μπύρας χωρίς αλκοόλ, προκειμένου να μειώσουμε τις θερμίδες αλλά και την κατανάλωση μεγάλης ποσότητας αλκοόλ που δεν είναι ευεργετική για την υγεία μας.

Η κατανάλωση νερού, ανάλογα με τις ανάγκες του οργανισμού μας, λόγω της απώλειας νερού μέσω του ιδρώτα, θεωρείται η ιδανική επιλογή. Επιπλέον τα μικρά και συχνά γεύματα ενεργοποιούν το μεταβολισμό μας και η φυσική δραστηριότητα (κολύμπι, περπάτημα) οδηγούν σε αύξηση της καύσης των θερμίδων, δημιουργώντας ένα αρνητικό ισοζύγιο ενέργειας και απώλεια κιλών.

Πάνω από όλα, βέβαια, κρίνεται σημαντική η ποσότητα κατανάλωσης των τροφίμων ( στερεών και υγρών ) αλλά και η παροχή ενός διαιτολογίου, πλούσιο σε μακροθρεπτικά και μικροθρεπτικά συστατικά που να συμβάλει στην υγεία και ευεξία του οργανισμού μας.

Πηγή φωτογραφίας: healthline.com