Συχνά ακούμε κάποιον να λέει: «Θα προτιμούσα να είμαι οπουδήποτε αλλού παρά εδώ». Η γοητεία ενός καινούργιου μέρους και μιας καινούργιας διεύθυνσης μας κάνει να πιστεύουμε ότι τα πράγματα θα είναι διαφορετικά. Η ενασχόληση με το ποιοι είμαστε κατά καιρούς μας κάνει να αναρωτιόμαστε αν η φυγή θα ήταν η καλύτερη λύση. Κάπου αλλού θα ήταν πιο εύκολα: O μισθός θα είναι μεγαλύτερος, οι ώρες θα είναι λιγότερες, οι άνθρωποι θα είναι καλύτεροι, το κόστος ζωής θα είναι μικρότερο. Τα προβλήματα εκεί δεν συγκρίνονται με αυτά που αντιμετωπίζω εδώ. Αν σκέφτεστε με αυτό τον τρόπο αναλογιστείτε το εξής: Ακόμα και αν αλλάξετε ταχυδρομικό κώδικα, κάτι θα παραμείνει σταθερό- θα πάρετε μαζί το κεφάλι σας!

Η φυγή είναι θετική μόνο όταν πλησιάζουμε τη λύση του προβλήματος μας. Δεν μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματα μας με τον τρόπο που σκεφτόμασταν όταν τα δημιουργήσαμε.

Ο προϊδεασμός είναι αυτός που μας προγραμματίζει να αποδεχόμαστε πράγματα που δεν είναι βέβαιο ότι ισχύουν και που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους άλλους ή υποσυνείδητα από εμάς τους ίδιους για να μας υπονομεύσουν. Αν σκεφτείτε «γιατί σαμποτάρω τον εαυτό μου; » κάθε φορά που απογοητεύεστε με κάτι, δημιουργείτε τις προϋποθέσεις να ξανασυμβεί επειδή ο εγκέφαλος σπεύδει να απαντήσει σε οποιοδήποτε ερώτημα σας. Έτσι παίρνει σαν δεδομένο ότι υπονομεύεται τον εαυτό σας, επειδή σκέφτεστε γιατί το κάνατε και όχι αν το κάνατε.

 Πώς μπορούμε λοιπόν να αντιστρέψουμε την κατάσταση;

Κάθε στιγμή οι ερωτήσεις που κάνουμε στον εαυτό μας μπορεί να διαμορφώσουν την αντίληψη μας για το ποιοι είμαστε, τι είμαστε ικανοί να πετύχουμε και τι είμαστε ικανοί να κάνουμε για να πετύχουμε τους στόχους μας.

Το μόνο που περιορίζει τις ερωτήσεις σας, είναι οι πεποιθήσεις για το τι είναι δυνατόν και τι όχι. Αυτό που χρειάζεται για να πάρουμε μια καλύτερη απάντηση είναι μια καλύτερη ερώτηση.

Δημιουργώντας ένα συστηματικό μοτίβο ερωτήσεων που μας ενδυναμώνουν, βρίσκουμε τον τρόπο που θα αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν. Κάνουμε λοιπόν τις εξής ερωτήσεις στον εαυτό μας:

1. Τι θετικό υπάρχει στο πρόβλημα;

Γνωρίζοντας ότι σε κάθε πρόβλημα βρίσκεται και η λύση, εστιάζουμε στο τι μπορούμε να μάθουμε μέσα από αυτό, για τον εαυτό μας και για τους άλλους. Πώς μπορούμε να το αξιοποιήσουμε τώρα ή μετέπειτα, μαθαίνουμε τι πήγε λάθος, γιατί δεν πρέπει να ξαναγίνει και πως μπορεί να γίνει σωστά!

2. Τι δεν έχει τελειοποιηθεί ακόμη;

Παρατήρησε τον προϊδεασμό που έχει αυτή η ερώτηση, όταν ρωτάμε τι δεν έχει τελειοποιηθεί ακόμη, υπονοούμε ότι κάποια στιγμή τα πράγματα θα είναι τέλεια. Η ερώτηση αυτή όχι μόνο δίνει νέες απαντήσεις αλλά ταυτόχρονα καθησυχάζει.

3. Τι είμαι διατεθειμένος να κάνω για να γίνουν τα πράγματα όπως θέλω;

Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να αναλάβεις τον έλεγχο της κατάστασης, να μάθεις να λες «όχι» σε μερικά πράγματα και να οργανώνεις το πρόγραμμα σου έτσι ώστε η ζωή σου να είναι πιο ισορροπημένη.

4. Τι είμαι διατεθειμένος να σταματήσω να κάνω για να γίνουν τα πράγματα όπως θέλω;

Ένα από τα βασικά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε σε αυτή τη περίπτωση είναι να σταματήσουμε να γκρινιάζουμε για πράγματα που δεν μπορούμε να ελέγξουμε, να εστιάσουμε σε αυτά που μπορούμε, προλαβαίνοντας τις απειλές που μπορεί να προκύψουν από τις αδυναμίες μας στην εκάστοτε κατάσταση.

5. Πώς μπορώ να απολαύσω τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσω για να γίνουν τα πράγματα όπως θέλω;

Κάνοντας αυτή την ερώτηση το μυαλό μας ψάχνει αυτόματα αναφορές για να μας ευχαριστήσει παράλληλα με την υλοποίηση της διαδικασίας. Θέτοντας ερωτήσεις που θα μας εξασφαλίσουν μια καλή ψυχική διάθεση και μας υπενθυμίζουν πόσο ευγνώμονες και ενθουσιασμένοι είμαστε.

Πώς πιστεύετε ότι θα είναι η μέρα σας αν έχετε ως φίλτρα αυτές τις συναισθηματικές καταστάσεις; Προφανώς θα επηρεάσουν τον τρόπο που αισθάνεστε για τα πάντα.

Όπως έχουμε πει όπου εστιάζετε καθορίζετε και το νόημα που αποδίδετε σε κάποια εμπειρία. Σε οποιαδήποτε κατάσταση, μπορείτε να εστιάσετε σε κάτι αποδυναμωτικό ή ενδυναμωτικό – ό,τι από τα δύο αναζητήσετε, αυτό θα βρείτε. Αν θέλετε πραγματικά να αλλάξετε τη ζωή σας εντάξτε αυτές τις ερωτήσεις στην καθημερινότητα σας. Με αυτό τον τρόπο δημιουργείται νέες συνάψεις νευρώνων και αποκτάτε μόνιμη πρόσβαση σε ενθαρρυντικές συναισθηματικές καταστάσεις που οδηγούν στον ενθουσιασμό, στην ευτυχία, την ευγνωμοσύνη, την αφοσίωση και την αγάπη.

Όταν ρωτάμε τι θετικό μπορεί να βγει και πώς μπορώ να επωφεληθώ, συνήθως βρίσκουμε κάποιο εποικοδομητικό, θετικό νόημα και μας δίνετε η ευκαιρία να μετατρέψουμε κάθε δυσκολία σε μια ωφέλιμη εμπειρία.

Θέλεις να διαβάζεις περισσότερα θέματα που αφορούν την Παραγωγικότητα και το Ευ ζην; Ακολούθησε μας σε FacebookInstagram ή κάνε εγγραφή σου στο Newsletter μας!