Just take a breath με 3 κινήσεις και… you will be all right!

Γρήγοροι ρυθμοί ζωής, πολλές ευθύνες, συνεχής απασχόληση του μυαλού με εργασιακά θέματα,  καταιγισμός επαγγελματικών υποχρεώσεων και πιεστική καθημερινότητα συνθέτουν το παζλ, ώστε να  εμφανίσετε το σύνδρομο της συναισθηματικής κόπωσης ή όπως θα το έχετε ακουστά burnout!

Πρόκεται για μια κατάσταση συναισθηματικής πίεσης, όπου το άτομα αισθάνονται αδύναμα να ανταπεξέλθουν σε υποχρεώσεις, νιώθουν ότι δεν έχουν τη δύναμη να εκπληρώσουν τις αρμοδιότητες, που τους έχουν ανατεθεί  και ότι δεν είναι ικανοί να ανταποκριθούν στα καθήκοντα που έχουν αναλάβει.

Το Burnout είναι συχνό φαινόμενο σε όλες τις ηλικίες – ιδιαίτερα 25-45 ετών – και προέρχεται από τη συσσώρευση υποχρεώσεων (επαγγελματικών, προσωπικών και πάσης φύσεως) και το αίσθημα ικανοποίησης των προσδοκιών του γύρω περιβάλλοντος. Ουσιαστικά τα άτομα νιώθουν ότι πρέπει να φανούν «αντάξια» των προσδοκιών της οικογένειας, του εργοδότη, των συναδέλφων, των φίλων, των συντρόφων και όλου του κοινωνικού περίγυρου, με αποτέλεσμα να καταναλώνουν πολλή ενέργεια σε αυτό και όχι στην ικανοποίηση των προσωπικών τους αναγκών.

Το σύνδρομο του burnout συμβαίνει σε περιόδους που δεν το περιμένουμε και μας χτυπά την πόρτα μετά από ένα στρεσογόνο περιστατικό. Τα τελευταία χρόνια οι εργασιακές συνθήκες έχουν διαμορφωθεί με τέτοιο τρόπο, ώστε οι περισσότεροι παρότι εργάζονται με συνέπεια και υπεθυνότητα, αισθάνονται ότι δεν αποδίδουν και νιώθουν συνεχώς κουρασμένοι.

Μια συνηθισμένη απάντηση στην ερώτηση πώς είσαι είναι: «Καλά, μια χαρά, απλά πολύ κουρασμένος/η».  Σας θυμίζει τίποτα; Πόσο συχνά το λέτε τον τελευταίο καιρό; Πιστεύετε ότι έχετε burnout ή απλά έχετε συνηθίσει;

Σίγουρα η συνήθεια για όλους τους ανθρώπους είναι σημαντική, φτάνει να μη γίνει λατρεία! Απεξαρτητοποιηθείτε από τις κακές συνήθειες που σας κουράζουν και σας προκαλούν άγχος. Αντιστρέψτε την πυξίδα και δείτε προς την κατεύθυνση που εσείς θέλετε, δημιουργώντας το δικό σας πλάνο δράσης.

Το πλάνο δράσης είναι σαν να προγραμματίζετε τον εαυτό σας ως προς το χρόνο, τις ενέργειες που θα κάνετε και ως προς τα θέλω σας. Παρακάτω περιγράφονται 3 γρήγορες κινήσεις που αν τις εφαρμόσετε για μια εβδομάδα, την επόμενη θα ασυναίσθητα θα γίνουν η αγαπημένη σας και λυτρωτική συνήθεια:

Κίνηση  1η

Κάντε ένα διάλειμμα – Αφιερώστε 1 ώρα την ημέρα καθημερινά στον εαυτό σας και κάντε ό, τι σας ευχαριστεί και σας κάνει να αισθάνεστε χαρούμενοι.

Κίνηση 2η

Πάρτε μια ανάσα – βλέποντας την αγαπημένη σας ταινία,  διαβάζοντας το αγαπημένο σας βιβλίο ή ακούγοντας το τραγούδι που σας εκφράζει. 

Κίνηση 3η

Βάλτε όρια στο χρόνο – που καταναλώνετε στη δουλειά, στις δουλειές του σπιτιού, στην ικανοποίηση των άλλων χωρίς να νιώθετε ενοχές.

Εφαρμόστε το, ξεκινήστε άμεσα και τα αποτελέσματα θα σας εκπλήξουν!

Την επόμενη εβδομάδα θα δούμε τι εξειδικευτούμε στο Εργασιακό burnout περιγράφοντας το κλίμα και αναδεικνύοντας τα προσόντα μας!