Ο διατροφολόγος του Sociall.gr γράφει για όσα αφορούν τη ζυγαριά μας.

Πολύ συχνό φαινόμενο είναι αυτό στο οποίο κολλάει η ζυγαριά και δεν φαίνεται η απώλεια βάρους. Αυτό συμβαίνει ακόμα και με την καθοδήγηση ενός ειδικού, γιατί όντως μερικές φορές το σώμα αρνείται να χάσει βάρος.

Οι λόγοι είναι πολλοί που οφείλεται σε διάφορους παράγοντες.

Η χρήση του αλατιού πρέπει να γίνεται με μέτρο διότι ως γνωστό το αλάτι κάνει κατακράτηση υγρών και ενισχύει την αίσθηση της πείνας.

Η πρόσληψη νερού πρέπει να είναι απαραίτητα υψηλή τουλάχιστον 1,5-2 λίτρα την ημέρα και ο λόγος ότι το νερό ενισχύει τον μεταβολισμό κατά 30% σύμφωνα με έρευνες. Το διαιτολόγιο, επίσης, πρέπει να είναι ενισχυμένο σε ασβέστιο επειδή το ασβέστιο βοηθάει στην διαδικασία της λιπόλυσης (διάσπαση του λίπους) άρα και στην απώλεια βάρους. Τουλάχιστον 3 μερίδες ημίπαχων γαλακτοκομικών την ημέρα θα δώσουν την σωστή αναλογία ασβεστίου για τον οργανισμό.

Επίσης, η πολύ έντονη άσκηση με βάρη αναγκάζει τον οργανισμό να αποθηκεύει περισσότερο γλυκογόνο στους μυς με αποτέλεσμα να κάνει κατακράτηση υγρών τουλάχιστον 1-2 κιλά. Ορθό θα ήταν σε περιπτώσεις απώλειας βάρους η άσκηση να περιορίζεται σε αερόβια, δηλαδή διάδρομο ποδήλατο κλπ. και όχι τόσο σε βάρη διότι ο σκοπός είναι να διατηρηθεί ο μυϊκός ιστός μέχρι το επιθυμητό αποτέλεσμα και έπειτα να αυξηθεί εάν το θέλει ο ενδιαφερόμενος. Και αυτό συμβαίνει όχι επειδή ο μυϊκός ιστός καθυστερεί την απώλεια βάρους – ίσα ίσα το αντίθετο – απλώς όταν αυξάνεται κατά πολύ φαίνεται το αποτέλεσμα και στην ζυγαριά (αύξηση σωματικού βάρους). Γι ‘ αυτό και χρειάζεται η αύξηση μυϊκού όγκου μετά την απώλεια βάρους. Η ζυγαριά μπορεί να κολλήσει στο ίδιο νούμερο αν ένα άτομο για αρκετό χρονικό διάστημα ακολούθησε υποθερμιδικές (κάτω από 900 θερμίδες) ή ανορθόδοξες δίαιτες ( dukan, atkins) με αποτέλεσμα ο μεταβολισμός να μην μπορεί να κάνει τις απαραίτητες καύσεις διότι είχε στερηθεί πληθώρα θρεπτικών ουσιών.

Άλλοι λόγοι που κολλάει η ζυγαριά είναι ορμονικά προβλήματα όπως πχ υποθυρεοειδισμός ή η λήψη φαρμάκων με μεγάλη κατακράτηση υγρών, ακόμη και η δυσκοιλιότητα.

Τέλος. όποιος ακολουθεί ένα σωστό πρόγραμμα διατροφής από ειδικό πρέπει να σιγουρευτεί ότι το κάνει σωστά. Όμως εκτός από τα παραπάνω το μεγαλύτερο όπλο του καθενός είναι η επιμονή και η υπομονή.