Dating Apps: Ο κορωνοϊός άλλαξε τον τρόπο που γνωριζόμαστε ‘αναπόφευκτα’

Η βιομηχανία των εφαρμογών γνωριμιών (dating apps), που έχει έσοδα 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων, δημιουργήθηκε για να φέρει κοντά ανθρώπους που αναζητούν συντρόφους. Ωστόσο, ενώ η πλειοψηφία του κόσμου υφίσταται το lockdown, οι εφαρμογές γνωριμιών λαμβάνουν περισσότερη προσοχή από ποτέ.

Ο αμερικανικός γίγαντας με το όνομα Tinder ανέφερε ότι εντός της καραντίνας είχε την πιο πολυσύχναστη μέρα του μέχρι σήμερα, με περισσότερα από 3 δισεκατομμύρια swipe παγκοσμίως. Εν τω μεταξύ, ο νεότερος αντίπαλός της το Hinge ανέφερε αύξηση 30% στα μηνύματα τον Μάρτιο.

To Hinge παρουσίασε, επίσης, μια νέα δυνατότητα εικονικής βίντεο γνωριμίας, η οποία είναι εδώ για να μείνει. «Πιστεύω πραγματικά ότι οι άνθρωποι θα συνεχίσουν να το κάνουν αυτό και μετά τη λήξη των κοινωνικών αποστάσεων», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Hinge, Justin McLeod στο BBC, ισχυριζόμενος ότι το 90% των συμμετεχόντων στα video dates είπαν ότι θα το ξανακάνουν.

Τώρα, οι νεοσύστατες αντίστοιχες εφαρμογές της Ευρώπης λένε ότι οι virtual λειτουργίες θα παραμείνουν και μετά την πανδημία καθώς οι γνωριμίες με βίντεο γίνονται ο νέος κανόνας.

«Η επικοινωνία με video είναι κατά ένα τρόπο μη αναστρέψιμη», λέει ο Philip Jonzon Jarl, συνιδρυτής της σουηδικής εφαρμογής συναντήσεων Relate. “Μπορεί να υπάρχει ένα νέο προγενέστερο βήμα της γνωριμίας με video που θα συντελεί στη συνάντηση.”

Esquire

Οι νέες εταιρείες των Dating Apps δεν κοιτάζουν πίσω

Ιδρύθηκε το 2018 για να κάνει ταιριάσματα με βάση τις “αξίες” και όχι τις φωτογραφίες προφίλ και με 1,3 εκατομμύρια δολάρια πίσω από αυτό, η Relate έχει δει τους ενεργούς χρήστες της να αυξάνονται κατά 40% κατά τη διάρκεια του lockdown. To Relate είναι μια από τις πολλές νέες εταιρείες που αλλάζουν στρατηγική για να εκμεταλλευτούν τις μοναχικές καρδιές της καραντίνας, κυρίως μετατρέποντας τα 100 γεγονότα ταιριάσματος που είχε κατά μέσο όρο σε διαδικτυακά πάρτι Zoom.

«Ο DJ μας παίζει από το σαλόνι του, κάνουμε σύντομες συνομιλίες σχετικά με τιις γνωριμίες και τις σχέσεις μέσω του Relate. Ταιριάζουμε ζωντανά τους συμμετέχοντες με βάση τις προσωπικές τους αξίες, όπου ‘’συναντούν’΄ τρία άτομα για 10 λεπτά το καθένα», λέει. Ο Τζαρλ.

Το πείραμα φαίνεται να έχει αποδώσει με το 87% των συμμετεχόντων να δηλώνουν ότι είναι πρόθυμοι να παρακολουθήσουν ξανά ένα τέτοιο πάρτι, το οποίο το Relate τώρα εφαρμόζει παράλληλα με τις δημοφιλείς νέες one-to-one video συναντήσεις εντός της εφαρμογής.

Μια άλλη εφαρμογή στο Ηνωμένο Βασίλειο, το Intro, ιδρύθηκε στο Λονδίνο το 2019, λίγους μήνες πριν από το lockdown. Ο ιδρυτής George Burgess, ο οποίος ξεκίνησε στο παρελθόν πολλές εκπαιδευτικές εφαρμογές, λέει ότι αυτό έχει προσελκύσει χιλιάδες χρήστες σε όλη την πρωτεύουσα – παρά το γεγονός ότι έχει συγκεντρώσει μόλις 750.000 λίρες.

The New York Times

Όπου το Intro είχε προηγουμένως δώσει προτεραιότητα στην επιλογή χώρων συνάντησης και τη δημιουργία ταιριών για να βοηθήσει τους χρήστες να προγραμματίσουν πραγματικές συναντήσεις, τώρα δίνει τη δυνατότητας κράτησης για συναντήσεις με βίντεο. Παρά το ότι αισθάνθηκε «πολύ σκεπτικός» για το βίντεο, ο Burgess λέει ότι αυτό έχει κάνει τον αριθμό των video-γνωριμιών να διπλασιαστεί. Το “flake rate” (ο αριθμός των ραντεβού που δεν πραγματοποιούνται, παρά το γεγονός ότι έχει προγραμματιστεί) ήταν επίσης 20% χαμηλότερος και οι χρήστες ήταν 26% πιο πιθανό να συμμετέχουν και σε μια δεύτερη video-γνωριμία.

Ίσως κρίσιμη, η εφαρμογή έχει αναπτύξει ένα χρονόμετρο για θέλουν να βγουν από τη δύσκολη θέση ενός ραντεβού που δεν πήγε καλά. «Είσαι ήδη στο σπίτι και δεν μπορείς να βγεις έξω, οπότε δεν έχεις πολλές δικαιολογίες για να πεις, γι ‘αυτό θέσαμε ένα όριο 30 λεπτών για την πρώτη γνωριμία», λέει ο Burgess.

Οι μεγάλοι παίκτες προσαρμόζονται

Εκατομμύρια άνθρωποι που χρησιμοποιούν τις πιο καθιερωμένες εφαρμογές γνωριμιών της Ευρώπης είδαν τους εαυτούς τους να προσαρμόζονται κατά τη διάρκεια της κρίσης του κοροναϊού. Το «Her», μια εφαρμογή γνωριμιών που εδρεύει στο Ηνωμένο Βασίλειο και απευθύνεται σε γυναίκες, έχει 5,5 εκατομμύρια χρήστες σε όλο τον κόσμο. Ιδρύθηκε από την Robyn Exton στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2015, έχει συγκεντρώσει μέχρι σήμερα $ 2 εκατομμύρια.

Ανταποκρινόμενη στην πανδημία, το Her φιλοξένησε ραντεβού σε 15 πόλεις σε όλο τον κόσμο, επιτρέποντας σε ομάδες να συναντηθούν ψηφιακά πριν ξεκινήσουν τα προσωπικά online ραντεβού. «Φιλοξενούμε περίπου τρία με τέσσερα live την εβδομάδα για την κοινότητά μας, που κυμαίνονται από μια βραδιά ταινιών όπως η λέσχη Queerantine έως  συνεδρίες ερωτήσεων και απαντήσεων με σεξολόγους», λέει ο Exton. “Αυτά φιλοξενούνται στο Zoom και εκτυλίσσονται πολλά στα προσωπικά μηνύματα.”

Η ιδρύτρια λέει ότι αυτό θα συνεχιστεί σχεδόν σίγουρα μετά την πανδημία και ότι στο μέλλον, θα ήθελε να δει περισσότερη virtual καθοδήγηση και θεραπεία σε εφαρμογές γνωριμιών.

Εν τω μεταξύ, η ελβετική εφαρμογή γνωριμιών Once έφερε νέα εικονικά εργαλεία γνωριμιών για τους 9 εκατομμύρια πελάτες της. Η εφαρμογή, η οποία υπόσχεται στους χρήστες ένα ταίριασμα ανά ημέρα, έχει κερδίσει 9,2 εκατομμύρια δολάρια από την Partech από τότε που ιδρύθηκε το 2014 και ήταν έτοιμη για δράση κατά το lockdown, στέλνοντας αρχικά ειδοποιήσεις υπενθυμίζοντας στους χρήστες να μείνουν στο σπίτι τους, πριν ξεκινήσουν τη νέα video λειτουργία τους μόλις πέντε ημέρες μετά.

Ήδη έχουν πραγματοποιηθεί περισσότερες από 18.000 online ραντεβού στην εφαρμογή, με μέση διάρκεια 12 λεπτά. Ωστόσο, η διάρκεια εγγραφής του μεγαλύτερου ραντεβού παρεμένει μέχρι στιγμής ένα ζευγάρι από το Παρίσι που μιλούσε για 11 ώρες.

«Όλοι οι κώδικες γνωριμιών ανακαλύπτονται τώρα», λέει η διευθύνων σύμβουλος Clémentine Lalande. «Το ένα τρίτο των ελεύθερων είναι πεπεισμένο ότι η κοινωνική απόσταση που βιώνει σήμερα θα αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο συναντιούνται στο μέλλον.»

Ο τρόπος με τον οποίο γνωρίζονται οι νέοι άνθρωποι μεταξύ τους προσαρμόστηκε στις νέες συνθήκες. Μένει να δούμε πόσο αποτελεσματικό μπορεί να είναι αυτό όταν μιλάμε για τις ανθρώπινες επαφές και τη δημιουργία σχέσεων.

Με πληροφορίες από το Sifted