Η Νταϊάνα Αποστόλου με το πρώτο της μυθιστόρημα μας προσκαλεί σε μια ξέφρενη κούρσα

Η Νταϊάνα έκανε πρόσφατα το συγγραφικό της ντεμπούτο με το Ride, ένα δυνατό μυθιστόρημα που θυμίζει μια μεθυστική παρτίδα προς την ενηλικίωση με ήρωες δυο νέα παιδιά που αποφασίζουν να ανατρέψουν την πορεία της ζωής τους. Ας την γνωρίσουμε καλύτερα μέσω της αγαπημένης στήλης Sociallize.

  • Πώς ξεκίνησε η ενασχόληση σου με τη συγγραφή;

Ξεκίνησε κάποια στιγμή στην παιδική μου ηλικία, με εμένα να πλάθω ήρωες και ιστορίες μέσα στο κεφάλι μου και να τους χρησιμοποιώ στα παιχνίδια μου. Από μικρή ήμουν επίσης τρομερά βιβλιόφιλη, οπότε ενίοτε έπλαθα και διαφορετικές πορείες για ήρωες που διάβαζα στα βιβλία. Κάπου στην εφηβεία μου ξεκίνησα να γράφω μικρές ιστορίες και όλο αυτό αργότερα ήρθε και εξελίχθηκε σε πιο ολοκληρωμένες ιδέες.

  • Παρουσίασε μας με δικά σου λόγια την πλοκή του έργου σου.

Αρχικά, το Ride είναι ένα ρομαντικό/αισθηματικό βιβλίο με κοινωνικά στοιχεία, το πρώτο της τριλογίας και το έχω γράψει σε πρωτοπρόσωπη αφήγηση από την πλευρά και των δύο ηρώων. Ο Ρέιντεν και η Καρίσμα, είναι δύο παιδιά στο κατώφλι της ενηλικίωσης που ζουν στη Νέα Υόρκη. Είναι και οι δύο παιδιά που κουβαλούν ο καθένας τα δικά του τραύματα. Όταν μια τυχαία συνάντηση τους φέρνει κοντά και αντιλαμβάνονται πως παρά τους διαφορετικούς τους χαρακτήρες, μοιράζονται κάτι κοινό, αποφασίζουν να ενώσουν τις ‘δυνάμεις’ τους και να ξεκινήσουν ένα ‘εγχείρημα’ με σκοπό να ακουστούν και να βρουν δικαιοσύνη απέναντι σε ότι τους έχει πληγώσει. Μέσα σε όλο αυτό, προσπαθούν να διαχειριστούν και την πολύ έντονη έλξη που νιώθουν ο ένας για τον άλλον, έτσι ώστε να φτάσουν και οι δύο στην γραμμή τερματισμού του παιχνιδιού αυτού.

  • Ρέιντεν και Καρίσμα. Δυο πολύ δυνατοί συγγραφικά ήρωες. Σε παίδεψε κάποιος από τους δυο όταν τους σκιαγραφούσες;

Δε θα έλεγα πως με παίδεψε κάποιος ιδιαίτερα. Τους είχα από την αρχή απόλυτα πλασμένους μέσα στο κεφάλι μου και ήξερα τι χαρακτήρα, συναισθήματα και συμπεριφορές ήθελα να βγάλει ο καθένας. Νομίζω πως η επιλογή του να πω την ιστορία τους σε πρωτοπρόσωπη αφήγηση με βοήθησε αρκετά στο να γίνω ένα μαζί τους και να ‘μπω’ μέσα στις σκέψεις του καθενός.

  • Όλοι οι χαρακτήρες σου είναι πολύ καλά δομημένοι ως προς το ψυχολογικό προφίλ τους. Πώς το κατόρθωσες αυτό;

Πιστεύω με βοήθησε σε μεγάλο βαθμό το ότι είχα καταγράψει το προφίλ του κάθε χαρακτήρα, πρωτεύοντα και δευτερεύοντα, προτού ξεκινήσω να γράφω, από εξωτερικά χαρακτηριστικά μέχρι στοιχεία προσωπικότητας και ρόλο μέσα στην πλοκή. Είναι σίγουρα μια τακτική που την προτείνω, ειδικά σε νέους συγγραφείς!

  • Πώς αποφάσισες οι ήρωες σου να είναι γύρω στα 18 λίγο πριν αποχαιρετήσουν τη σχολική ζωή;

Ένα από τα κύρια στοιχεία του βιβλίου είναι πως και οι δύο πρωταγωνιστές βρίσκονται σε ένα σημείο που αποφασίζουν να κάνουν μια μεγάλη αλλαγή. Έχοντας αυτό στο μυαλό μου, θεώρησα ότι θα ταίριαζε απίστευτα να βρίσκονται στο κατώφλι της ενηλικίωσης που από μόνη της σαν διαδικασία επιφέρει αρκετές αλλαγές στη ζωή ενός εφήβου. Μου άρεσε αυτή η δυαδικότητα.

  • Με ποια αφορμή αποφασίζει κανείς να φέρει τα πάνω κάτω στη ζωή του όπως οι ήρωες μας;

Πιστεύω πως τα πρότερα βιώματα παίζουν καθοριστικό ρόλο σε μια τέτοια απόφαση. Και στην πραγματική ζωή, τυχαίνει να φτάσουμε σε ένα σημείο που έχουμε μαζέψει πολλά πράγματα που μας ζορίζουν μέσα μας και νιώθουμε πως κάτι πρέπει να κάνουμε για να εξωτερικεύσουμε αυτό το αβάσταχτο βάρος. Έτσι και ο Ρέιντεν με την Καρίσμα έχουν φτάσει σε ένα τέτοιο σημείο που για εκείνους, το να φέρουν τα πάνω κάτω στον κόσμο τους είναι μονόδρομος.

  • Τι θα συμβούλευες κάποιον συγγραφέα που αποφασίζει να εκδώσει το έργο του πρώτη φορά;

Από προσωπική εμπειρία, θα πω ότι σίγουρα η υπομονή είναι μια από τις μεγαλύτερες αρετές. Ιδιαίτερα αφότου έχεις αποστείλει το έργο σου, μπορεί να περάσουν μήνες μέχρι να λάβεις μια απάντηση –θετική ή αρνητική. Είναι σίγουρα μια περίοδος δοκιμασίας αλλά νομίζω πως μέσα από αυτήν μαθαίνουμε σημαντικά μαθήματα. Μια ακόμα συμβουλή που θεωρώ σημαντική, είναι πως από τη στιγμή που αποφασίζει κάποιος να μοιραστεί το δημιούργημα του με τον κόσμο, πρέπει να είναι ως ένα βαθμό προετοιμασμένος για το γεγονός πως είναι πιθανό να μην λάβει μόνο θετικές κριτικές, οπότε είναι κάτι που καλώς ή κακώς πρέπει να μάθουμε να αντιμετωπίζουμε. Πιστεύω πως όταν μια ‘αρνητική’ κριτική γίνεται με σεβασμό, μπορεί να γίνει πολύ εποικοδομητική και να συμβάλει στην εξέλιξη ενός συγγραφέα.

  • Τι προκλήσεις έχει να αντιμετωπίσει ένας συγγραφέας;

Μια από αυτές, όπως ανέφερα πιο πάνω, είναι πως δύσκολα θα αρέσει το έργο μας σε όλους. Οπότε πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι να ακούσουμε ακόμα και τις γνώμες που δεν μας αρέσουν απαραίτητα. Έπειτα, η απόρριψη του έργου από κάποιον εκδοτικό, νομίζω είναι από τα πράγματα που μπορεί να πονέσουν αρκετά. Μια απόρριψη, όμως, σε καμία περίπτωση δε σημαίνει πως δεν είναι καλό το έργο κάποιου ή δεν πρέπει να βγει προς τα έξω, οπότε μην το βάζετε κάτω παιδιά. Να έχετε πίστη στον εαυτό σας και σε αυτό που πιστεύετε πως έχετε να δώσετε στον κόσμο!

  • Καθώς το έργο σου αφορά έφηβους στο κατώφλι της ενηλικίωσης τι δυσκολίες αντιμετωπίζουν θεωρείς οι έφηβοι στην εποχή μας;

Σίγουρα η πίεση από τον οικογενειακό ή/και φιλικό κύκλο καθώς και ο φόβος της αποτυχίας. Ειδικά το δεύτερο, είναι κάτι που και σαν καθηγήτρια με λύπη μου βλέπω ότι είναι φόβος πολλών εφήβων. Έχουμε μια τάση, δυστυχώς, σαν κοινωνία να αντιμετωπίζουμε μια αποτυχία σαν το τέλος του κόσμου, αντί να δίνουμε στα παιδιά το μήνυμα ότι ακόμη και αυτές είναι μέρος της ζωής και αναπόφευκτα θα υπάρξουν μέσα στην πορεία μας. Δεν είναι δυνατόν μια κακή στιγμή ή ένας χαμηλός βαθμός να χαρακτηρίζει το ποιοι είμαστε για μια ολόκληρη ζωή. Αυτό είναι κάτι που το λέω συχνά πυκνά και στους μαθητές μου και ελπίζω να αντηχεί μέσα τους.

  • Εκτός από την συγγραφή έχεις και έναν λογαριασμό στο bookstagram @spillthebooktea. Τι εντυπώσεις έχεις από αυτό;

Τις καλύτερες! Δεν μπορούσα να πιστέψω στα μάτια μου όταν άνοιξα τον λογαριασμό πριν δύο χρόνια και ανακάλυψα τόσα πολλά άτομα που έχουν το ίδιο πάθος για το βιβλίο με εμένα! Οι περισσότεροι φίλοι μου δεν είναι φαν της ανάγνωσης, οπότε μέσα από την κοινότητα του Instagram μου δόθηκε η ευκαιρία να δικτυωθώ και να δημιουργήσω φιλίες με άτομα που μπορώ να κάνω ατελείωτες συζητήσεις πάνω στα βιβλία και αυτή η εμπειρία είναι απλά μαγευτική. Επιπλέον, μέσω του bookstagram μου άνοιξε ο δρόμος να μάθω πολλούς καινούργιους Έλληνες συγγραφείς, τα έργα των οποίων ανυπομονώ να διαβάσω!

  • Επόμενα σχέδια;

Όσον αφορά τη συγγραφή, αυτήν την περίοδο ολοκληρώνω το δεύτερο βιβλίο της τριλογίας και συνέχεια του Ride. Αφότου τελειώσω και το τρίτο, έχω σκεφτεί να γράψω και ένα spin-off που θα αφορά έναν άλλον χαρακτήρα που εμφανίζεται στο Ride, το όνομα του οποίου δεν θα σας αποκαλύψω ακόμα, καθώς δεν είμαι καθόλου αξιόπιστο άτομο! Έπειτα, έχω μερικές άλλες ιδέες για καινούργιες ιστορίες που θέλω να εξερευνήσω. Μια από αυτές έχει ακόμα περισσότερο μυστήριο μέσα, και ανυπομονώ να την ξεκινήσω!

Νταϊάνα Αποστόλου, Ride, Πηγή, 2023

Πριν φύγετε ρίξτε μια ματιά

Αρθούρος Ρεμπώ: Η ανήσυχη ποιητική μορφή του 20ου αιώνα
Δημήτρης Μιχαλέτος: ''H φαντασία δίνει στον συγγραφέα μια απεριόριστη ελευθερία που του επιτρέπει να...
Χριστίνα Μαραγκάκη: "Είμαστε μια γενιά που αρέσκεται στην ευκολία της επιφανειακότητας των social me...
Φανή Οιχαλιώτη: "Μου αρέσει να δημιουργώ καινούριες ιστορίες για να δραπετεύσω από την καθημερινότητ...
Σοφία Στυλιανού: "Στο θέατρο μπορώ να ονειρεύομαι, να αλλάζω και να τολμώ διαρκώς"
Γεωργία Κρίκη: "Οι σκέψεις μου είναι μόνο εικόνες. Σκέφτομαι με εικόνες και όχι με λέξεις"
Eυτυχία Μαρτινίδου: ''Τα όνειρα, οι ιδέες και η ελπίδα αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ουσίας και ...
Ελένη Ελευθεριάδου: "Η συγγραφή έγινε για εμένα κάτι σαν βιολογική ανάγκη"
''Το πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέι'': Το βιβλίο-σταθμός στη λογοτεχνική καριέρα του Όσκαρ Ουάιλντ
Γιάννης Σταματέλλος: ''Η φιλοσοφία ανοίγει ένα νέο ορίζοντα γνώσης και ζωής''