Είχα τη τύχη φέτος τον Οκτώβρη να γνωρίσω εντός κι εκτός σκηνής την Τίνα Αλεξοπούλου. Αυτό που μου έκανε εντύπωση -εκτός φυσικά από το τεράστιο πηγαίο ταλέντο της- είναι η περισσή ευγένεια, η απίστευτη ενέργεια και αγάπη για τη δουλειά της. Στο Sociall μιλάει για τη συμμετοχή της στην “Ιλιάδα” της Κάρμεν Ρουγγέρη, την επερχόμενη κυκλοφορία του νέου της κομματιού κι αποκαλύπτει τα επόμενα επαγγελματικά βήματα της.
Καλησπέρα, Τίνα! Σ’ ευχαριστώ που δέχθηκες να παραχωρήσεις συνέντευξη!
Εγώ σε ευχαριστώ για την πρόσκληση στο καλαίσθητο Sociall.gr.
H φετινή θεατρική σεζόν σε βρίσκει στην ‘’Ιλιάδα’’ της Κάρμεν Ρουγγέρη, που παίζεται στο Christmas theater. Πως είναι να είσαι μέλος μιας τεράστιας θεατρικής παραγωγής;
Είναι τεράστια χαρά! Είναι όντως εντυπωσιακό να είσαι πάνω σε μια σκηνή 25 μέτρων και να παίζεις για 1500 – 2000 άτομα κάθε φορά. Τα φώτα, η μεγάλη οθόνη, τα σκηνικά, τα μεγάλα ρούχα, τα αντικείμενα, είναι όλα σε υπερθετικό βαθμό και νιώθεις το μεγαλείο. Βέβαια, στο τέλος κάθε παράστασης έχουμε διανύσει τουλάχιστον 4 χιλιόμετρα ο καθένας μας, γιατί οι αποστάσεις είναι μεγάλες και τρέχουμε στην κυριολεξία μπρος και πίσω από την σκηνή για τις αλλαγές κοστουμιών. Όμως η αίσθηση είναι φοβερή!
Ξεχωρίζεις κάποια ατάκα ή σκηνή της ηρωίδας σου, που θα ήθελες να μοιραστείς με το αναγνωστικό κοινό;
Πριν πω την σκηνή θέλω να σας πω μια μικρή ιστορία για την καρμική σχέση μου με τον ρόλο της Ήρας. Κατάγομαι από την Σάμο. Η θεά Ήρα γεννήθηκε στην Σάμο στις όχθες του ποταμού Ίμβρασου. Λίγα χιλιόμετρα πιο δίπλα χτίστηκε ο ναός της Ήρας, το Ηραίον, ο οποίος υπήρξε ο μεγαλύτερος της αρχαιότητας με 155 κίονες! Εδώ και 11 χρόνια συμμετέχω εθελοντικά στο Φεστιβάλ Ηραία – Πυθαγόρεια που γίνεται κάθε χρόνο, σε μια αναπαράσταση των δρώμενων που τελούνταν στην αρχαιότητα για χάρη της θεάς. Κάθε χρόνο λοιπόν απαγγέλλω τον ορφικό ύμνο που γράφτηκε προς τιμή της. Διευκρινίζω ότι δεν πρόκειται για κάποια παγανιστική γιορτή. Είναι καθαρά θεατρικό δρώμενο και συμμετέχουν πάνω από 300 εθελοντές και συγκεντρώνει θεατές απ’ όλη την Ευρώπη για τις εκδηλώσεις 19-20 Αυγούστου κάθε χρόνο.
Όταν λοιπόν πήγα στην οντισιόν της κ. Ρουγγέρη που επέλεξε να με δει ανάμεσα σε 1.200 βιογραφικά, είπα ένα μονόλογο και ένα τραγούδι και αμέσως την επόμενη μέρα μου ανακοίνωσε ότι θα είμαι στην παράσταση και συγκεκριμένα με τον ρόλο της Ήρας! Και σκεφτόμουν ότι από όλους τους ρόλους που έχει η Ιλιάδα πως γίνεται και διάλεξε αυτόν… φοβερή σύμπτωση! Και ειλικρινά χαίρομαι πάρα πολύ για τον ρόλο της Ήρας, γιατί έχει αστείες σκηνές μαζί με τον Ύπνο, τον εξαιρετικό Νίκο Βατικιώτη, και έντονες στιγμές με τον Δία, τον πολύ αγαπημένο μου Γρηγόρη Τουμασάτο. Οπότε, δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάτι. Απολαμβάνω όλο τον ρόλο, την θηλυκότητα της, την πονηριά και το πείσμα της.
Πόσο εύκολη ή δύσκολη είναι η μεταφορά αυτού του τόσο σπουδαίου έπους στο θεατρικό σανίδι;
Σίγουρα είναι απαιτητική. Αλλά η Κάρμεν Ρουγγέρη είναι χρόνια στον χώρο και ξέρει πως να συνθέσει ένα έργο. Το όνομα της της είναι εγγύηση. Όπως λέει η ίδια: ”Κάθε φορά η προσέγγιση δεν είναι με παιδικό τρόπο”. Οι παραστάσεις που κάνει για τα παιδιά δεν έχουν καμία σχέση με μια παράσταση που απευθύνεται στα παιδιά. Είναι μια κανονική παράσταση. Επιπλέον, διανθίστηκε με υπέροχα τραγούδια σε στίχους Αντρέα Κουλουμπή και μουσική Αντώνη Δελαπόρτα. Σκηνοθετικά στήθηκε από την κ. Ρουγγέρη με δεξιοτεχνία και απογειώθηκε με τις υπέροχες χορογραφίες και τους φωτισμούς του Πέτρου Γάλλια. Όσο για τα κοστούμια είναι σαν κινητά έργα τέχνης με τις αέρινες πτυχές τους και την αισθητική τους από την Χριστίνα Κουλουμπή.
Tίνα, ποια βαθύτερη ανάγκη σε ώθησε στο να ασχοληθείς επαγγελματικά με το τραγούδι και την υποκριτική;
Ακριβώς πρόκειται για μια βαθύτερη ανάγκη η οποία δεν δικαιολογείται λογικά. Γιατί για εμάς τους καλλιτέχνες το να ασχοληθείς στην σημερινή Ελλάδα με το θέατρο, την μουσική κτλ., είναι ένα τεράστιο ρίσκο. Αλλά η ανάγκη για πρωτότυπη δημιουργία, η ορμέμφυτη δύναμη της καλλιτεχνικής έκφρασης και η χαρά του παιχνιδιού είναι πιο μεγάλη από τα εμπόδια. Που τα εμπόδια δυστυχώς αντί να ξεπερνιούνται με τα χρόνια, διογκώνονται. Όπως η κατάφορη
αδικία της υποβίβασης των πτυχίων μας. Και για ένα άνθρωπο που έχει φάει 8 χρόνια από την ζωή του σε σπουδές (Δραματική Σχολή Εθνικού Θεάτρου, Τμήμα Θεατρολογίας, Φιλοσοφική Αθηνών και Master in Performing Arts στην Αγγλία) είναι τουλάχιστον εξοργιστικό. Αλλά οι καλλιτέχνες είναι σαν τον Δον Κιχώτη. Σ’ έναν αέναο πόλεμο με τους μύλους της καθημερινότητας, ενάντια στην βίαιη τεχνοκρατική και υλιστική εποχή, πιστεύουμε ότι η Τέχνη είναι ουσιώδης ανάγκη του ανθρώπου και την υπηρετούμε παρόλο το προσωπικό και οικονομικό κόστος…
Έχεις συμμετάσχει σε φεστιβάλ, που διεξήχθησαν στη χώρα μας και στο εξωτερικό, εμφανιστεί σε μουσικές σκηνές και συνεργαστεί με κορυφαία ονόματα από το χώρο του θεάτρου. Πόσο σε βοήθησε στην αρχή της καριέρας σου και στη μετέπειτα πορεία σου ως καλλιτέχνη;
Κάθε παράσταση είναι μοναδική και η συνεργασία με ονόματα ή μη, σε επηρεάζει. Βέβαια, είχα την τύχη στην αρχή να γραφτώ σε τετράμηνο μεταπτυχιακό σεμινάριο με την Λυδία Κονιόρδου, που με την διδασκαλία της πάνω στην τεχνική της υποκριτικής μπόρεσα να αποκωδικοποιήσω την δομή ενός μονολόγου και την ερμηνεία του. Και τα εργαλεία που πήρα από τότε, τα χρησιμοποιώ ως σήμερα. Επίσης, στο τραγούδι με την Χαρά Κεφαλά, τη δασκάλα μου στο μιούζικαλ, πήρα γερές βάσεις. Έπειτα, συνεργάστηκα με την Σοφία Βόσσου στην παράσταση ”Το Πρώτο μας Πάρτυ”, μια από τις πιο σημαντικές φωνές που έχουμε και παρακολούθησα ιδιαίτερα μαθήματα μαζί της. Φυσικά, χρειάζεται πολύ προσωπική δουλειά και μελέτη. Η μελέτη δεν σταματάει ποτέ.
Το ρεπερτόριο σου κινείται σε οκτώ γλώσσες. Ποιες είναι οι ιδιαιτερότητες του ξένου ρεπερτορίου σε σχέση με το ελληνικό;
Η κάθε γλώσσα είναι ξεχωριστή και κουβαλάει το δικό της ύφος. Δηλαδή, οι βραζιλιάνικες bossanova κουβαλούν ένα ερωτισμό και μια χαλαρότητα και αντιμετωπίζεις το τραγούδισμα γλυκά και αιθέρια. Τα γαλλικά τραγούδια έχουν πιο μεγάλη ένταση ένα πιο πάθος όπως π.χ. το Padam Padam. Εντωμεταξύ, στα γαλλικά πρέπει να μάθεις απ’έξω ατελείωτα λόγια. Τα αμερικάνικα swing θέλουν προσοχή στον ρυθμό και στο φραζάρισμα των προτάσεων. Στα αραβικά, την δυσκολία μιας γλώσσας που είναι πολύ μακριά από εμάς αν δεν την μιλάς, καθώς και τα ανατολίτικα γυρίσματα. Όλα έχουν την ιδιαιτερότητας τους. Και τα αντιμετωπίζεις σαν μικρούς μονολόγους μέσα στο δικό τους πλαίσιο.
Το τραγούδι ‘’Του έρωτα γραμμένο’’ κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο από την FM Records κι έχει ξεπεράσει τις 62.000 ακροάσεις στο Spotify. Πως προέκυψε η δημιουργία του και τι σημαίνει για σένα η θετική ανταπόκριση, που έλαβες από το κόσμο;
Η έμπνευση ήρθε μέσα στον κορονοϊό. Καθώς είχε περάσει 1 χρόνος που δεν δούλευα και άλλος ένας με εκνευριστικά ανοιγοκλεισίματα, σκεφτόμουν πόσο μα πόσο δύσκολο είναι να αντιμετωπίζεις τις καταστάσεις. Με την δύναμη του Έρωτα μπορείς να βγαίνεις στον στίβο της ζωής. ”Μ’ έρωτα πάω στην μάχη”. Έτσι, μου ήρθε ο πρώτος στίχος. Και αν είσαι τυχερός να έχεις βρει και το γραφτό σου, τότε αυτό είναι το ιδανικό. Η μελωδία μου έβγαινε πιο παραδοσιακή, σαν να αντηχεί ο ήχος του κλαρίνου μέσα στο μυαλό μου. Επίσης, ο ήχος του φλάουτου σαν το θρόισμα των φύλλων ανάμεσα σε πλατάνια. Για αυτό και το βιντεοκλίπ γυρίστηκε στην φύση, βέβαια με 42 βαθμούς καύσωνα…
Επίσης, ήθελα να γράψω ένα κομμάτι που να πατάει στις ρίζες της παράδοσης, γιατί καλές οι 8 γλώσσες, αλλά τι γίνεται με τις δικές μας μουσικές. Ήθελα όμως να έχει σύγχρονη ενορχήστρωση και σε αυτό συντέλεσε με τους νέους ήχους ο Θοδωρής Φορόζης. Όσο για την ανταπόκριση του κόσμου, είναι παρηγοριά και χαρά ότι ένα έργο σου αγγίζει κάποιους ανθρώπους. Δέχτηκα πολύ όμορφα μηνύματα και αυτό σου δίνει την δύναμη να συνεχίζεις.
Σε λίγο καιρό αναμένεται να βγει το νέο σου κομμάτι με τίτλο ‘’Τα ίδια λάθη’’. Μπορείς να μας αποκαλύψεις περισσότερες πληροφορίες για εκείνο;
Kινείται σε electro swing ρυθμούς, είναι πολύ γρήγορο και ξεσηκωτικό για χορό. Είχα την χαρά να συμμετέχει ως guest στα φωνητικά η Σοφία Βόσσου! Στίχους και μουσική είχα γράψει πριν αρκετά χρόνια. Την πρώτη ενορχήστρωση την έκανε ο Κλεάνθης Κωνσταντινίδης και το τελικό electro remix ο Θοδωρής Φορόζης. Προς το παρόν το βρίσκεται στο Spotify και είμαι στο στάδιο οργάνωσης του βιντεοκλίπ, το οποίο θα είναι εποχής 1920 και θα περιέχει χορογραφίες, ιδιαίτερα κοστούμια και πολύ κόσμο γενικότερα!
Κλείνοντας τη συνέντευξή μας, ετοιμάζεις κάτι άλλο επαγγελματικά αυτή την εποχή;
Φέτος, θα τραγουδάω και πάλι στις συναυλίες του Μιχάλη Χατζηγιάννη! Είναι μεγάλη η χαρά να είμαι κοντά σε αυτόν τον πολύ σπουδαίο τραγουδοποιό και τραγουδιστή. Επίσης, με την swing μπάντα μου παίζουμε σε πολλά events. Για ημερομηνίες και λεπτομέρειες όλα αναρτώνται στην προσωπική μου σελίδα στο Facebook, Instagram ακόμα και στο Tik Tok!
Facebook: Tina Alexopoulou Official
Instagram: @tina_alexopoulou
Tik tok: @tina_alexopoulou
Σ’ ευχαριστώ από καρδιάς για τη τόσο όμορφη κουβέντα μας κι εύχομαι κάθε επιτυχία σε ό,τι κι αν κάνεις!
Κι εγώ ευχαριστώ για τις όμορφες ερωτήσεις και εύχομαι τα καλύτερα για το καλόγουστο και ενδιαφέρον Sociall.gr.
Φωτογραφίες: Ευάγγελος Κάλλοου | Πέτρος Γάλλιας | Μανώλης Ζάννης | Χρήστος Κουζιόκας | Rena Meir | Sassine Daccache
Εξώφυλλο: Γιώργος Γιαννίμπας
Πριν φύγετε ρίξτε μια ματιά
Η Άρτεμις Δεβελιάδη έχει σπουδάσει βοηθός βρεφονηπιοκόμων. Αγαπάει κάθε μορφή τέχνης, ενώ παράλληλα, δηλώνει φανατική λάτρης του Harry Potter, του χειμώνα και της καταγραφής όμορφων αναμνήσεων με τους αγαπημένους της ανθρώπους.