Είναι γνωστό ότι ο μεγαλύτερος εχθρός στην αύξηση βάρους είναι ο ίδιος μας ο εαυτός. Ο τρόπος που αναγνωρίζουμε ή δεν αναγνωρίζουμε την πείνα, τις λιγούρες, τις ανάγκες του οργανισμού σε θρεπτικά συστατικά και την φωνή που ακούμε αρκετά συχνά μέσα στο κεφάλι ώστε να υπερκαταναλώσουμε κάτι γλυκό ή λιπαρό χωρίς να υπάρχει ουσιαστική πείνα.

Όλο αυτό μας ωθεί σε ένα ατελείωτο τσιμπολόγημα. Ειδικά αυτή την περίοδο της καραντίνας όπου το άγχος και η απραξία κυβερνά, αυτή η φωνή αντηχεί όλο και πιο δυνατά μέσα στο κεφάλι μας. Τα ντουλάπια και το ψυγείο έχουν πάρει τη μορφή καταφυγίου σε αυτές τις δύσκολες ώρες. Είναι, όμως, καταφύγιο ή μια πλάνη;

Οι συνέπειες της παχυσαρκίας έχουν επισημανθεί πολλές φορές με στόχο την πρόληψη και την αντιμετώπιση διάφορων ασθενειών (Σακχαρώδης διαβήτης, Καρδιαγγειακά κ.α.). Ο εγκλεισμός γίνεται για την προστασία της δημόσιας υγείας.

Μόνο o ιός μπορεί να γίνει φονικός ή και οι επιλογές στον τρόπο ζωής μας; Αυτό είναι το πρώτο ερώτημα που χρειάζεται να κάνουμε στον εαυτό μας όταν αυτό το τέρας του τσιμπολογήματος ξυπνά. Αποδεδειγμένα, λοιπόν, τα γλυκά και τα λιπαρά προσφέρουν μια προσωρινή ικανοποίηση προκαλώντας όμως μακροπρόθεσμες αρνητικές συνέπειες για την υγεία.

Θα αναφέρουμε μερικούς τρόπους να ορθώσουμε το ανάστημα μας απέναντι σε αυτή την έντονη επιθυμία.

Ψώνια με οργάνωση, φροντίζουμε να μην γεμίζουμε τα ντουλάπια και το ψυγείο με ανθυγιεινές τροφές, αλλά με υγιεινές τροφές όπως (φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά χαμηλών λιπαρών, κριτσίνια, παξιμάδια ολικής και ξηρούς καρπούς)

Κατανάλωση 5 γευμάτων μέσα στην ημέρα δηλαδή τα 3 βασικά ( Πρωινό, Μεσημεριανό, Βραδινό) και τα 2 σνάκ (Δεκατιανό, Απογευματινό) Έτσι ώστε να επιτευχθεί επαρκής κορεσμός χωρίς μεγάλα διαστήματα αφαγίας που προωθούν την υπερκατανάλωση φαγητού.

Αναμονή 10 λεπτών. Έρευνες έχουν επισημάνει ότι η κορύφωση της έντονης επιθυμίας για άσκοπο τσιμπολόγημα διαρκεί10 λεπτά. Αν περάσουν αυτά τα λεπτά η επιθυμία μειώνεται αρκετά και η αποφυγή του τσιμπολογήματος είναι πιο πιθανή.

Αντικατάσταση φαγητού με άλλη ασχολία. Είναι πολύ σημαντικό στη θέση του τσιμπολογήματος να μπει μια άλλη ασχολία όπως το διάβασμα βιβλίων, το περπάτημα, το τηλέφωνο με ένα φιλικό πρόσωπο και το επιτραπέζιο παιχνίδι. Διότι το φαγητό σε αυτή την μορφή, γίνεται πάνω στην προσπάθεια να καλυφθεί ένα κενό που δημιουργείται. Άρα βρίσκουμε νέους τρόπους αντικατάστασης αυτής της ανεπιθύμητης συνήθειας με συνήθειες ουσιαστικές και όχι βλαβερές για την υγεία.

Η άσκηση πέραν του ότι βελτιώνει τη φυσική κατάσταση και την καύση θερμίδων είναι και ένα καλό αγχολυτικό. Οι ενδορφίνες που παράγονται κατά τη διάρκεια της άσκησης αυξάνουν την διάθεση για περισσότερο χρονικό διάστημα απ’ ότι η κατανάλωση ενός γλυκού.

Η ενυδάτωση είναι εξίσου σημαντική διότι το σώμα εκφράζει την αφυδάτωση του ως αίσθηση πείνας αυξάνοντας έτσι το τσιμπολόγημα. 1,5-2,5 λίτρα υγρών την ημέρα κρίνονται απαραίτητα. (οι συστάσεις σε υγρά διαφέρουν από άνθρωπο σε άνθρωπο σύμφωνα με τις ανάγκες του)

Από τα λόγια μέχρι την πράξη υπάρχει τεράστια απόσταση. Η προσπάθεια αυτή είναι συνεχής με σκαμπανεβάσματα. Η υπομονή και επιμονή πάντα νικούν στο τέλος.

Συμβουλεύσου ένα ειδικό διατροφής. Η καθοδήγηση και η στήριξη του είναι ένα σημαντικό όπλο στην αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος.


Αν σας ενδιαφέρουν παρόμοια άρθρα Διατροφής και Ευ ζην, ακολουθήστε μας σε FacebookInstagram ή κάντε εγγραφή στο Newsletter μας!