Η διατροφή επηρεάζει τη συμπεριφορά μας, μέσω της επίδρασης χημικών ουσιών που ονομάζονται νευροδιαβιβαστές. Η δράση τους είναι να ελέγχουν λειτουργίες του οργανισμού μας όπως  της συμπεριφοράς, της διάθεσης, της αίσθησης της πείνας, της σκέψης και των συναισθημάτων.

Η σεροτονίνη είναι ένας νευροδιαβιβαστής, που είναι υπεύθυνος για τη δημιουργία της εφορίας, της χαλάρωσης , της ηρεμίας και της συγκέντρωσης. Γι αυτό, χαμηλά επίπεδά της έχουν σαν αποτέλεσμα αϋπνίες, άγχος, καταθλιπτική διάθεση, μειωμένη ικανότητα συγκέντρωσης και αυξημένη επιθυμία για φαγητό (λιγούρα).

Η χημική ουσία των τροφών που επηρεάζουν τη διάθεση είναι η τρυπτοφάνη

Η τρυπτοφάνη είναι ένα απαραίτητο αμινοξύ (δεν μπορεί να συνθέσει ο οργανισμός μας) και προσλαμβάνεται μέσω της τροφής, αποτελώντας τη δομική μονάδα της βιοσύνθεσης των πρωτεϊνών του σώματός μας.

Αποτελεί πρόδρομο συστατικό της σεροτονίνης που δρα ευεργετικά στην ψυχική διάθεση και στο άγχος και της μελατονίνης η οποία εμπλέκεται στο ρυθμό του ύπνου.

Τροφές πλούσιες σε τρυπτοφάνη είναι:

  • Κοτόπουλο
  • Γαλοπούλα
  • Λιπαρά ψάρια (σολομός, τόνος)
  • Αβγά
  • Γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα
  • Ξηροί καρποί  και σπόροι(καρύδια , φιστίκια, κολοκυθόσπορος, ηλιόσπορος)
  • Όσπρια (φασόλια, φακές)
  • Τόφου
  • Σοκολάτα

Επομένως, η τρυπτοφάνη είναι ένα αμινοξύ με ευεργετική δράση και ο κύριος παράγοντας για να παραχθεί «η ορμόνη της ευτυχίας», η σεροτονίνη.

Προτιμήστε τρόφιμα υψηλής περιεκτικότητας σε τρυπτοφάνη,
ειδικά τις βραδινές  ώρες,
και δημιουργήστε μια
ασπίδα προστασίας απέναντι στο στρες και στην αϋπνία.