Sunday, September 26

Τροφές πλούσιες σε αντιοξειδωτικά με αντικαρκινική δράση

Έχουμε αναφερθεί, πολλές φορές στην σπουδαιότητα των αντιοξειδωτικών και την εξουδετέρωση των ελευθέρων ριζών και άλλων βλαβερών ουσιών που προκαλούν ποικίλες φθορές και καταστροφές στον οργανισμό. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε βάθος χρόνου στην πρόκληση διάφορων ειδών καρκίνου. Η καλύτερη πρόληψη για τον καρκίνο αλλά και την προώθηση  της υγείας γενικότερα είναι η ισορροπημένη διατροφή, το υγιές βάρος, η συχνή  φυσική δραστηριότητα κ.α. Ωστόσο, υπάρχουν τροφές οι οποίες σύμφωνα μετά από επιστημονικές έρευνες έχουν οριστεί ως αντικαρκινικές τροφές δηλαδή πλούσιες σε βιταμίνες και αντιοξειδωτικά όπου με την καθημερινή τους κατανάλωση μειώνουν τις πιθανότητες νόσου από καρκίνο. 

Ντομάτα: Η αντικαρκινική δράσης της  ντομάτας οφείλεται στο λυκοπένιο ένα συστατικό με αντιοξειδωτική δράση. Η ντομάτα είναι πλουσιότερη σε λυκοπένιο όταν είναι σε μορφή σάλτσας ή πελτέ. Η δράση του συστατικού αυτού βοηθά στην πρόληψη του καρκίνου του προστάτη.

Σκόρδο: Το σκόρδο προστατεύει κυρίως από τους καρκίνους του πεπτικού συστήματος. Ως γνωστόν, είναι και διάσημο για την αγγειοδιασταλτική του δράση.

Μούρα: Οι φράουλες, τα μούρα και τα βατόμουρα είναι φρούτα πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες που στόχο έχουν την προστασία των κυττάρων από την φθορά μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο ανάπτυξης της νόσου και την εξάπλωση του.

Μπρόκολο-Κουνουπίδι-Λάχανο: Τα σταυρανθή λαχανικά περιέχουν συστατικά που προστατεύουν τις επικίνδυνες ελεύθερες ρίζες και έτσι αποτρέπουν την ανάπτυξη καρκινικών κυττάρων.

Προϊόντα ολικής άλεσης: Οι φυτικές ίνες, οι αντιοξειδωτικές ουσίες και οι βιταμίνες του συμπλέγματος B που περιέχουν τα δημητριακά ολικής άλεσης. Προάγουν την υγεία και μειώνουν τον κίνδυνο εκδήλωσης του καρκίνου του πεπτικού και κυρίως του παχέος εντέρου.

Με την κατανάλωση των παραπάνω τροφών στην καθημερινότητα μας η απομάκρυνση της πιθανότητας αυτής της βαριάς νόσου γίνεται όλο και πιο εφικτή. Υπάρχουν βέβαια πολλές ακόμη τροφές με αυτού του είδους την δράση όπως είναι τα λιπαρά ψάρια, οι ξηροί, καρποί, τα σταφύλια, το ελαιόλαδο κ.α. Ωστόσο ο τρόπος ζωής , το περιβάλλον, η κληρονομικότητα και οι γενετικοί παράγοντες αποτελούν τις κυριότερες αιτίες νόσησης από καρκίνο.

Πηγή φωτογραφίας: Debby Hudson