«Κόκκινη κλωστή δεμένη, στην ανέμη τυλιγμένη,
δώσ’ της κλώτσο να γυρίσει, παραμύθι ν’ αρχινίσει.»
Σε ποιον δεν αρέσουν τα παραμύθια; Όσο χρονών και να είναι κάποιος, θα έκλεινε τα αυτιά του στην ακρόαση ενός παραμυθιού; Ας γίνουμε για λίγο παιδιά και ας ταυτιστούμε με τον αγαπημένο μας ήρωα. Όσο δύσκολο και αν σας φανεί στην αρχή μια δοκιμή θα σας πείσει και σίγουρα θα σας ανακουφίσει από το εργασιακό burnout.
Οι μέρες περνούν και η λίστα των εκκρεμοτήτων όλο και μεγαλώνει, με τις επαγγελματικές υποχρεώσεις να μας συντροφεύουν στη διάρκεια της ημέρας και να αποτελούν την πρώτη μας σκέψη με το ξεκίνημα της. Το σύνδρομο της συναισθηματικής κόπωσης- το λεγόμενο Burnout έχει στάδια εξέλιξης, αλλά και στάδια χαλάρωσης:
Στάδιο 1: Αφοσιώνεσαι πλήρως στη δουλειά και γεμίζεις τη μέρα σου με επαγγελματικές υποχρεώσεις.
Στάδιο 2: Η καθημερινή σου ενασχόληση με τη δουλειά γίνεται συνήθεια
Στάδιο 3: Στο σύνολο της εβδομάδας δεν αφιερώνεις χρόνο να κάνεις τις αγαπημένες σου συνήθειες και το μόνο που σε απασχολεί είναι η δουλειά
Στάδιο 4: Λειτουργείς ρομποτικά, χωρίς να αφήνεις χρόνο στο να ακούς τα συναίσθηματά σου
Στάδιο 5: Τα συναισθήματα σου ξυπνούν και σου χτυπούν καμπανάκι, αλλά είσαι εξουθενωμένος/η να τα εκπληρώσεις
Στάδιο 6: Burnout is here
Πώς μπορεί να απαλλαγεί κανείς από το κυνήγι των επαγγελματικών καθηκόντων; Πώς μπορεί να μείνει σταθερός και συνεπής στο πλάνο δράσης του; Πώς μπορεί να δεσμευτεί απέναντι στην ικανοπόιηση των προσωπικών του αναγκών;
Η λύση είναι το αγαπημένο μας παραμύθι, η αγαπημένη μας ταινία, το αγαπημένο μας βιβλίο ή η αγαπημένη μας θεατρική παράσταση. Κάνουμε μια αναδρομή και θυμόμαστε ποιο από τα παραπάνω μας έχει αγγίξει συναισθηματικά και με ποιον/α ήρωα/ηρωίδα έχουμε ταυτιστεί.
Ξαναβλέπουμε, ξαναδιαβάζουμε, ξανακούμε με σκοπό να θυμηθούμε την υπόθεση και το κεντρικό νόημα του παραμυθιού ή της ταινίας ή του βιβλίου. Κάθε στιχομυθεία περιλαμβάνει έναν κεντρικό πρωταγωνιστή, πρόσωπα που το περιβάλλουν και ένα συγκεκριμένο πλαίσιο δράσης. Παρατηρούμε τις διακυμάνσεις που γίνονται, τον τρόπο που αλληλεπιδρά ο ήρωας ή η ηρωίδα μας με τους γύρω του και παρατηρούμε το πώς επιτυγχάνει τον στόχο του. Τι μάχες δίνει, τι όπλα χρησιμοποιεί και πώς καταφέρνει να εκπληρώσει το σκοπό του.
Ταυτίζεστε πλήρως με τον/την αγαπημένο/η ήρωα/ ηρωίδα και βάζετε σε εφαρμογή το πλάνο δράσης σας σαν να είστε εκείνος/η. Με αυτό τον τρόπο αποκτάτε πρότυπο, αναπτύσσετε αντοχές, αυξάνετε τις άμυνές σας και ανακαλύπτετε ποια είναι τα όπλα σας. Σε βάθος χρόνου θα αρχίσετε να βλέπετε τις νίκες σας, να αναγνωρίζετε τις ικανότητές σας και τελικά χωρίς να το καταλάβετε –μαγικά- να φύγετε από το burnout και να αντιμετωπίσετε το στρες και το άγχος σας.
Αυτήν την Κυριακή ξαναδείτε την αγαπημένη σας ταινία, ώστε από Δευτέρα να γίνετε εσείς ο ήρωας του εαυτού σας!
Την επόμενη εβδομάδα θα δούμε πώς θα πετύχουμε τους στόχους μας μέσω του μοντέλου GROW! Μείνετε πιστοί στο εβδομαδιαίο ραντεβού μας!
Αν σας ενδιαφέρουν παρόμοια άρθρα Παραγωγικότητας και Ευ ζην, ακολουθήστε μας σε Facebook, Instagram ή κάντε εγγραφή στο Newsletter μας!
Πριν φύγετε ρίξτε μια ματιά
Οι «Ήρωες» της Ελένης Γκασούκα επιστρέφουν και φέρνουν τα πάνω κάτω στην Αθήνα!
Oι διακοπές του Βίκτωρος Ουγκώ - Ένα συναρπαστικό ταξιδιωτικό διήγημα
Τι είναι τα cruelty free - vegan καλλυντικά και πώς τα αναγνωρίζουμε;
Στο κρεβάτι του Μάρκο Πόλο
5 αποδράσεις για το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας
Περνώντας τη ζωή τους στο Van - #vanlife
Βερολίνο: Tο μοντέρνο, το ιστορικό, το εναλλακτικό...
Πάμε για καφέ; Η σύντομη ιστορία του πιο δημοφιλούς ροφήματος
Σκόρδο: O γιατρός της φύσης
Ω-3 λιπαρά οξέα: Τα λιπαρά που είναι ευεργετικά για την υγεία μου!
Marketeer | Business Coach
Απόκτησε το πρώτο του πτυχίο, το 2010, από το τμήμα Φιλολογίας του ΕΚΠΑ επίλεγοντας την κατεύθυνση της Γλωσσολογίας. Παράλληλα αποφοίτησε από το τμήμα Δημοσιογραφίας και Δημοσίων Σχέσεων του ANT1 Media Lab. To 2017 απόκτησε εξειδίκευση στο Digital Marketing και φέτος στο Business Coaching.
Από το 2008 ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία σε επιχειρήσεις εστίασης, εξυπηρέτησης πελατών και διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού. Εργάστηκε σε τμήματα Διοίκησης, Marketing, Πωλήσεων και Δημοσίων Σχέσεων.
Το 2016 αναλαμβάνει την Διεύθυνση Marketing και Ανάπτυξης Δικτύου μέσω Franchise σε Εκπαιδευτικό όμιλο, όπου αναλαμβάνει τη χάραξη στρατηγικής marketing, την εποπτεία και την υλοποίηση του digital marketing, την εκπαίδευση προσωπικού, την οργάνωση και εισήγηση σεμιναρίων, την παρουσίαση και εκπροσώπηση της επιχείρησης σε νέους επενδυτές, τις δημοσίες σχέσεις και τις πωλήσεις.
Από το 2019 μέχρι σήμερα εργάζεται στο χώρο του Marketing και των Πωλήσεων σε Εμπορικές Εκθέσεις και συνεργάζεται με επιχειρήσεις, με σκοπό την ανάπτυξη, την προώθηση και την εξωστρέφεια τους.
Κατά την εργασιακή του πορεία έχει αναπτύξει ιδιαίτερες δεξιότητες και ικανότητες σε B2B και Β2C πωλήσεις προϊόντων και υπηρεσιών. Περισσότερα δείτε εδώ!